Jaká témata vás čekají ve Speciálu Čerpačka Jaro 2018?

Zákazník chce načerpat chutě i vůně. Gastrokoutky se rozšiřují a zákazníci jsou čím dál náročnější. Co jim nabídnout kromě kvalitní kávy, která se na čerpacích stanicích stává standardem?  „Nabídka služeb je tím, co bude do budoucna hrát hlavní roli, čerpací stanice bude vnímána spíše jako servisní stanice,“ říká Ivo Velíšek, retail shop manager společnosti MOL Česká republika. 

Alkoholické i nealkoholické nápoje vyžadují především akčnost. Právě dobré pokrytí na prodejní ploše a akční nabídka je u jednoho z nejprodávanějších sortimentů na čerpacích stanicích klíčové. Jak logicky uspořádat jednotlivé kategorie? Na co nezapomenout?

Zmrzlinám se na čerpacích stanicích daří. Jsou vítaným sortimentem, podle  GfK Czech stojí měsíce červen, červenec a srpen za více než dvěma pětinami celoročního objemu prodeje zmrzlin. Lidí, kteří si nikdy nedají zmrzlinu, je v Česku pouhých 5 %. Sortiment, který  na benzince nesmí chybět.

Na co dbát při optimalizaci sortimentu v kategorii Autokosmetiky? Žádaná jsou jednoduchá a funkční řešení, svou roli tu hrají i vůně a barvy, neb zákazníkem tohoto sortimentu už nebývají jen muži. Jaký další sortiment mít v nabídce a jak to ovlivňuje poloha benzinky?

AdBlue je zajímavou obchodní příležitostí. Investice do tankování AdBlue přináší prodejcům u čerpacích stanic hned několik výhod – vyšší marži za litr, jednoduchou distribuci a skladování a žádné problémy s likvidací použitých balení.

Ideální vnitřní vybavení čerpacích stanic by mělo vycházet z dispozičního řešení na základě marketingové analýzy. Trendem je individuální desing. Na co byste se měli zaměřit?

Trendem ve vývoji moderních technologií portálových mycích linek je skloubení zdánlivě protichůdných požadavků – dosažení maximálně kvalitního mycího výsledku za co nejkratší
dobu mytí.

Výdejní stojany jak je neznáte. Zatímco čistota stojanu zajistí, že na špínu senzitivnější zákazníky neodradí například mastné pistole, moderní technologie integrované v posledních modelech stojanů mohou naopak zákazníky přilákat k dalšímu nakupování nebo posílit jejich loajalitu.

GDPR není strašák. Široká podnikatelská veřejnost nyní už ví, že 25. května 2018 nabývá plné právní účinnosti evropské obecné nařízení o ochraně osobních údajů, tedy General Data Protection Regulation, běžně označované zkratkou GDPR. Mnoho podnikatelů se na příchod účinnosti nařízení připravuje, někteří více, někteří méně a někteří se nenechávají vyvést z klidu. Opravdu je ale lépe se alespoň začít připravovat než riskovat relativně vysoké pokuty. „Ochrana osobních údajů je nekonečný proces,“říká Miroslav Kohout, advokát a společník společnosti Kodap legal. Jak tedy na to?

Nezapomeňte  na dobré chlazení. Jaké jsou nejnovější trendy? Tak kupříkladu walk-in vitríny představují moderní řešení chlazení nápojů, které přináší zákazníkům nejen komfort při nákupu, ale také obsluze výrazně ulehčují práci. Jaké další trendy na trhu najdete?