
Výzkumná agentura Ipsos ČR se stala celosvětovým centrem pro mystery shopping v globálním Ipsosu. Úkolem centra bude poskytovat podporu v této oblasti pobočkám společnosti v 87 zemích.
Nedávno vzniklo v Praze Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre. „Centrála Ipsosu dlouhodobě sledovala mimořádné úspěchy českého týmu na poli mystery shoppingu. Na konci loňského roku se Ipsos rozhodl pověřit Českou republiku vybudováním centra pro celý svět. Je to opravdu velké ocenění,“ říká Radek Jalůvka, ředitel české pobočky.
„Hlavní úkol našeho týmu je velmi jednoduchý. Pomáhat zahraničním pobočkám, aby byly úspěšnější v oblasti mystery shoppingu. A to je velká výzva, ať z důvodů geografických či kulturních,“ uvádí Martin Potužák, ředitel centra. „Zkušenosti z Česka i Slovenska potvrzují, že jedním ze základních pilířů úspěchu je vlastní vyškolená síť mystery shopperů. Vybraným pobočkám Ipsosu proto nyní pomáháme stavět nebo ještě zlepšovat jejich lokální sítě. Ty mohou být řízeny, pokud to dává ekonomický i praktický smysl, i přímo z Prahy,“ dodává.
Mystery shopping je metoda, která měří kvalitu služeb v maloobchodu. Mystery shopper je fiktivní nakupující, který působí jako normální zákazník. Nakupuje výrobek, klade otázky prodavači, nebo si stěžuje na kvalitu. Poskytuje tak cennou zpětnou vazbu, která obchodníkovi umožňuje zlepšit služby.
V roce 2015 Ipsos uskutečnil celkem 52 tisíc mystery shoppingů či mystery callů (telefonátů), což znamená nárůst o čtyřicet procent ve srovnání s rokem 2014. Nejčastějšími zadavateli mystery projektů jsou firmy ze sektoru financí, telekomunikací, retailu, automobilového průmyslu, čerpacích stanic. Mezi velké klienty Ipsosu patří Google, Apple, ExxonMobil, Daimler či Škoda Auto.