MOL investuje do čerpacích stanic 2,5 miliardy. Vsází na občerstvení pro řidiče

Miliardu korun dá maďarská petrolejářská společnosti MOL tento rok do rozvoje svých čerpacích stanic v Česku. Do konce roku 2019 pak investuje celkem 2,5 miliardy korun. Ročně chce MOL zmodernizovat asi sto pump, v současnosti jich provozuje 360.

MOL vsází především na doplňkové služby pro řidiče, které nesouvisí s tankováním pohonných hmot. Velká část investic proto půjde do modernizace obchodů a otevírání občerstvení pod názvem Fresh Corner. „Do konce minulého roku jsme otevřeli již celkem 49 stanic v konceptu Fresh Corner, přičemž se nám podařilo vytvořit potřebné podmínky pro jejich další postupné otevírání v roce 2017, abychom na konci letošního roku disponovali již kolem 150 stanicemi v tomto konceptu,“ popisuje Richard Austen, generální ředitel společnosti MOL Česká republika.

Bez kávy to dnes na čerpačce nejde

MOL ve svém občerstvení láká hlavně na nabídku kávy. „Když budete mít špičkovou myčku a nebudete mít dobré kafe, hodně lidí se u vás nezastaví. Nebo si rychle umyjí auto a zmizí. Ale pokud máte kromě toho ještě další nabídku, můžete zákazníka upoutat dále,“ uvedl Richard Austen v rozhovoru pro Lidové noviny.

„Objem prodané kávy se na všech čerpacích stanicích, kde byl zaveden koncept Fresh Corneru, dramaticky zvýšil, a zákazníci se k nám na kávu cíleně vrací,“ doplňuje Mikolaj Komorowski, ředitel maloobchodu. Kromě kávy je ve Fresh Cornerech největší zájem o sendviče, toasty a panini, které se připravují na místě. Na vybraných stanicích si zákazníci mohou koupit i sladké a slané pečivo, mléčné výrobky nebo sýry. V nabídce jsou i polévky.

Nabídka občerstvení Fresh Corner.

 

Kromě rozšířeného občerstvení MOL do budoucna zvažuje i to, že se stane provozovatelem poštovních služeb. Čerpací stanice by mohly sloužit jako místo pro vyzvednutí zásilek a balíků. „Naší ambici je stát se první volbou zákazníka v České republice, a to zejména díky excelentnímu zákaznickému servisu a inovované nabídce. Čerpací stanice MOL postupně proměňujeme v místa, kde si řidiči mohou v příjemném prostředí odpočinout, pochutnat na kvalitním čerstvém jídle a vynikající kávě a díky bezplatné Wi-Fi si třeba i vyřídit e-maily. Zpětná vazba od zákazníků je zatím pozitivní,” řekl Mikolaj Komorowski.

MOL provozuje stejnojmenné čerpací stanice a také pumpy PaP Oil. Na český trh vstoupil jen před dvěma lety. Postupně převzal čerpací stanice značek Slovnaft, PaP Oil, Lukoil a jako poslední také Agip. Pap Oil, který tvoří třetinu pump firmy, působí i nadále pod stejným jménem, všechny ostatní se přejmenovaly na MOL. V současné době ještě mění název poslední čerpací stanice Slovnaft. Kvůli udržení registrované značky Slovnaftu se jedna pumpa tak bude jmenovat i nadále. Na českém území MOL provozuje celkem 360 čerpacích stanic, na prvním místě je Benzina s 375 pumpami.