logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Pro mladé Čechy ve věku 18–24 let už auto není jen dopravním prostředkem – je to vstupenka ke...
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti Shell jezdí až 28 procent českých řidičů autem nejčastěji...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol, jediný zpracovatel ropy a výrobce pohonných...
  • K 31. květnu 2025 jezdilo po českých silnicích již přes 44 500 osobních bateriových...

Kongres Čerpačka: Nákup potravin na pumpách má velký potenciál

11. května 2017
Zpravodajství 0
1614
Kongres Čerpačka: Nákup potravin na pumpách má velký potenciál

Jen málo zákazníků dnes navštíví čerpací stanici, aby si tam nakoupili potraviny. Pumpy přitom mohou právě prodejem rychloobrátkového zboží zvýšit svůj celkový zisk. O tom, jak přilákat spotřebitele, aby si malé nákupy pořizovali právě na těchto místech, mluvil na dnešním kongresu Čerpačka v Praze Zdeněk Skála, ředitel výzkumu Retail & Shopper společnosti GfK Czech. „Potenciál je dnes v tomto směru stoprocentně nevyužitý,“ myslí si.

Pohonné hmoty si podle průzkumu GfK Czech koupí na čerpacích stanicích 80 procent návštěvníků, ale potraviny jen 58 procent. Lidé podle Zdeňka Skály stále nakupování potravin na pumpách vnímají jen jako doplněk. Spotřebitelé si zde pořizují hlavně občerstvení na cesty (65 procent), dále jídlo na rychlou spotřebu do kanceláře (17 procent) a pak dárky (rovněž 17 procent). Běžný nákup potravin v seznamu na prvních pozicích nefiguruje.

Aby zákazníci začali více nakupovat potraviny právě na pumpě, je nutné podle Zdeňka Skály zpříjemnit vnitřní prostředí, cíleně budovat značku čerpací stanice a získat kvalitní obsluhující personál. Velkou roli ovšem hraje i přizpůsobení sortimentu, aby si na pumpách zákazník mohl pořídit malý nákup domů nebo koupit rychlé jídlo do kanceláře či mimo dům. Předpokladem je změnit současnou nabídku, která se stále orientuje hlavně na rychlé občerstvení pro řidiče. Na pumpách si dnes zákazníci kupují hlavně nealko nápoje (46 procent), teplé nápoje (40 procent), bagety (38 procent) a sladkosti (také 38 procent).

„Na českém trhu dnes prakticky neexistuje konkurence v oblasti convenience, to znamená menší nákupy v příjemném prostředí. Právě v této oblasti mají čerpací stanice velký potenciál,“ konstatoval Zdeněk Skála. Kromě prodeje potravin může čerpací stanice zákazníky přilákat i rozšířením gastrozón a také například nabídnutím léků a výživových doplňků. „To vše pak povede i ke zvýšení tržeb za pohonné hmoty,“ upozornil Zdeněk Skála.

Zákazníci v současnosti nechtějí na čerpačkách nakupovat potraviny i z důvodu vyšších cen. Podle Zdeňka Skály by proto ceny na pumpách měly být vyšší maximálně o deset procent ve srovnání s běžnými obchodními řetězci.

Kongres Čerpačka se koná dnes 11. května 2017 v pražském hotelu Aquapalace Hotel Prague. Kromě odborného programu nabízí i možnost potkat nové obchodní partnery.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required