logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Česká síť čerpacích stanic Eurobit zmodernizovala provozovnu v Trhové Kamenici a zákazníkům...
  • Skupina Orlen Unipetrol od začátku prosince letošního roku používá ve svých marketingových a...
  • Další krok na cestě od ruského plynu je tu, ve spolupráci s vládou zasmluvnila Skupina ČEZ...
  • Společnost Čepro, která vlastní síť čerpacích stanic EuroOil, usiluje o převzetí sítě RobinOil....

Kongres Čerpačka: Nákup potravin na pumpách má velký potenciál

11. května 2017
Zpravodajství 0
1436
Kongres Čerpačka: Nákup potravin na pumpách má velký potenciál

Jen málo zákazníků dnes navštíví čerpací stanici, aby si tam nakoupili potraviny. Pumpy přitom mohou právě prodejem rychloobrátkového zboží zvýšit svůj celkový zisk. O tom, jak přilákat spotřebitele, aby si malé nákupy pořizovali právě na těchto místech, mluvil na dnešním kongresu Čerpačka v Praze Zdeněk Skála, ředitel výzkumu Retail & Shopper společnosti GfK Czech. „Potenciál je dnes v tomto směru stoprocentně nevyužitý,“ myslí si.

Pohonné hmoty si podle průzkumu GfK Czech koupí na čerpacích stanicích 80 procent návštěvníků, ale potraviny jen 58 procent. Lidé podle Zdeňka Skály stále nakupování potravin na pumpách vnímají jen jako doplněk. Spotřebitelé si zde pořizují hlavně občerstvení na cesty (65 procent), dále jídlo na rychlou spotřebu do kanceláře (17 procent) a pak dárky (rovněž 17 procent). Běžný nákup potravin v seznamu na prvních pozicích nefiguruje.

Přečtěte si také
7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

Aby zákazníci začali více nakupovat potraviny právě na pumpě, je nutné podle Zdeňka Skály zpříjemnit vnitřní prostředí, cíleně budovat značku čerpací stanice a získat kvalitní obsluhující personál. Velkou roli ovšem hraje i přizpůsobení sortimentu, aby si na pumpách zákazník mohl pořídit malý nákup domů nebo koupit rychlé jídlo do kanceláře či mimo dům. Předpokladem je změnit současnou nabídku, která se stále orientuje hlavně na rychlé občerstvení pro řidiče. Na pumpách si dnes zákazníci kupují hlavně nealko nápoje (46 procent), teplé nápoje (40 procent), bagety (38 procent) a sladkosti (také 38 procent).

„Na českém trhu dnes prakticky neexistuje konkurence v oblasti convenience, to znamená menší nákupy v příjemném prostředí. Právě v této oblasti mají čerpací stanice velký potenciál,“ konstatoval Zdeněk Skála. Kromě prodeje potravin může čerpací stanice zákazníky přilákat i rozšířením gastrozón a také například nabídnutím léků a výživových doplňků. „To vše pak povede i ke zvýšení tržeb za pohonné hmoty,“ upozornil Zdeněk Skála.

Přečtěte si také
Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Zákazníci v současnosti nechtějí na čerpačkách nakupovat potraviny i z důvodu vyšších cen. Podle Zdeňka Skály by proto ceny na pumpách měly být vyšší maximálně o deset procent ve srovnání s běžnými obchodními řetězci.

Kongres Čerpačka se koná dnes 11. května 2017 v pražském hotelu Aquapalace Hotel Prague. Kromě odborného programu nabízí i možnost potkat nové obchodní partnery.

Související články:

7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 8k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.7k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • Nejdůvěryhodnější značkou roku 2022 jsou čerpací stanice Tank Ono 5.3k views | posted on 11. listopadu 2022

Komerční sdělení

Bio limonády Bohemsca, nápoje, které osvěží nejen řidiče

Stále více spotřebitelů sleduje nové trendy ve výživě a zaměřuje se na zdravý životní styl. Nejedná se jen o příslušníky mladší generace, ale velká část dnešních spotřebitelů pečlivě sleduje složení výrobků a není tomu jinak ani na cestách. Vhodný nápoj pro osvěžení na čerpacích stanicích hledají nejen řidiči. Zdravou a chuťově neodolatelnou alternativu je třeba […]

Síť čerpacích stanic OMV a obchodní řetězec BILLA zahajují nový formát spolupráce v ČR

Síť čerpacích stanic OMV a obchodní řetězec BILLA zahajují nový formát spolupráce v České republice. Společně představují další prodejní kanál pro čerstvé potraviny – obchody VIVA BILLA. První obchody otevřeli oba partneři na čerpací stanici „Strakonická“ u pražské Chuchle, následovalo otevření na čerpací stanici Praha, Argentinská. Do konce letošního roku přibydou v Česku další dvě. Sortiment VIVA […]

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required