
V České republice je v současné době v provozu přes 330 veřejných dobíjecích míst pro elektromobily a očekává se, že v dalších letech se jejich počet bude rapidně zvyšovat. Počet samotných dobíjecích stanic je nižší, jedna stanice totiž může obsahovat více dobíjecích míst.
Největší česká dobíjecí stanice, kterou provozuje na devadesátém kilometru dálnice D1 ve Vystrkově u Humpolce energetická společnost E.ON, nabízí přes dvě desítky dobíjecích míst a je zatím jako jediná stanice na českém území vybavena rychlodobíjecími stojany Tesla Supercharger. Podle Miloslava Fialky, vedoucího oddělení elektromobility společnosti E.ON bylo od spouštění stanice v červnu loňského roku vytočeno téměř 230 MWh.
Rozšíření dobíjecích míst pro elektromobily pomáhá Evropská unie
V České republice buduje nyní E.ON ve spolupráci s Evropskou unií dobíjecí stanice pro elektromobily v rámci evropských dotačních projektů FAST-E a EAST-E. Projekt FAST-E počítá s vybudováním 15 rychlonabíjecích stanic.„První stanice jsme spustili už tento rok v Jihlavě a v Čestlicích a část dalších lokalit uvedeme do provozu ještě v letošním roce. V projektu EAST-E plánujeme spustit první lokality v roce 2018. V tuto chvíli realizujeme výběrové řízení na dodavatele stanic,” představuje další plány společnosti Miloslav Fialka.
Elektromobilem po Evropě? Každodenní realita
Cestování elektromobily se již v dohledné době stane každodenní realitou. E.ON podporuje rozvoj elektromobility nejen regionálně, ale i po celé Evropě. V Německu byla minulý týden oznámena strategická spolupráce v oblasti budování potřebné infrastruktury pro elektromobily s největším provozovatelem dálničních odpočivadel Tank & Rast. Společný projekt se týká více než 90 dálničních odpočivadel po celém Německu a počítá jak s rozvojem stávající infrastruktury, tak i postupným vybudováním dobíjecích stanic nové generace s výkonem 150 kW. To je třikrát více než nabízí současné dobíjecí stanice a umožňuje dobití elektromobilu za zhruba dvacet minut.
Zdroj: E.ON