logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • 30. září zavítá na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...
  • Na českém maloobchodním trhu se v posledním roce (23. 5. 2022 až 21. 5. 2023) prodala káva za...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol uskutečnila ve spolupráci s městy Most a...
  • Návrh nové emisní normy Euro 7 bude nakonec výrazně mírnější, než bylo původně navrženo. Shodli...

V Česku rostou ruční tlakové myčky jako houby po dešti

23. listopadu 2017
Publicistika 0
1422
V Česku rostou ruční tlakové myčky jako houby po dešti

V Česku v poslední době rostou především ruční tlakové myčky jako houby po dešti, přesto celková kapacita mytí podle odborníků uspokojí mírně stoupající poptávku zatím jen lokálně. Zákazníci strojních myček preferují výslednou kvalitu a rychlost mytí.

Technika autoumýváren, a především pak portálové mycí stroje prošly v průběhu posledních deseti let velmi intenzivním vývojem. Každý rok přední producenti myček představili hned několik inovací, popřípadě přišli s celou modelovou řadou. Snahou bylo jít měnícím se zákaznickým preferencím vstříc. V optice dodavatelů mycích technologií, ať již strojních či ručních, je v pozici zákazníka jejich provozovatel, který na výrobce přenáší přání svých klientů, tedy řidičů vozidel. Ti podle svých preferencí tvoří v podstatě tři základní zákaznické segmenty.

Přečtěte si také
7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

Protichůdné preference zákazníků

Specifický zákaznický segment tvoří uživatelé myček v autosalonech, u kterých je na prvním místě vysoká kvalita mytí s nárokem na maximální šetrnost k povrchu auta. Průměrná míra znečištění vozidel na vstupu do myčky je velice nízká na rozdíl od čerpacích stanic, kde průměrné znečištění vozů je řádově vyšší, často se zaschlými vrstvami pevných nánosů nečistot. V mycích centrech a myčkách, jež jsou součástí čerpacích stanic, se pak zákazníci dělí do dalších dvou segmentů. První skupina preferuje kvalitní a dokonalé mytí a většinou si zásadně kupují nejdražší, ale zároveň nejdéle trvající mycí program, přesto podle zákaznických průzkumů preferují i rychlost mytí. Poslední skupina má naprosto obrácené preference. Tvoří ji zákazníci, kterým většinou postačí průměrná kvalita mytí, zato velký důraz je kladen na cenu. Početná skupina řidičů služebních vozů s vysokou četností mytí navíc upřednostňuje rychlost mytí, nechtějí trávit zbytečně čas při čekání ve frontě před myčkou ani dlouhotrvajícím programem.

 Výslednou kvalitu určuje výbava myčky

Vyjít vstříc oběma posledně jmenovaným skupinám zákazníků znamená skloubit jejich protichůdné požadavky. To znamená kvalitu a důkladnost s rychlostí mytí. V případě ručního mytí je tento úkol splněn celkem lehce: záleží na samotném řidiči, jak důkladně, tedy i jak rychle si svůj vůz umyje. Provozovatel strojního mytí je ale limitován konfigurací a technickými možnostmi myčky. Kvalita mytí je otázkou výbavy mycího zařízení. V tomto směru dnešní mycí stroje nabízejí velmi bohatou a zároveň sofistikovanou výbavu.

Přečtěte si také
Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Vývojáři se soustřeďují zejména na maximální účinnost předmytí, jež předurčuje výslednou kvalitu mycího výsledku. Vysokotlaké předmytí, jež zajistí intenzivní předčištění celého povrchu auta, je dnes standardní výbavou mycích strojů. Cílem předmytí je účinné odstranění či narušení hrubých nečistot mnohdy pevně ulpělých na obtížně dostupných místech karoserie. Jednotliví producenti mycích strojů se snaží zvýšit účinnost předmytí celou řadou (mnohdy patentovaných) řešení, jež zpravidla tvoří volitelnou výbavu myček: nastavitelný pracovní tlak (až 120 barů), pulzující či rotující trysky rozmístěné na pohyblivých naklápěcích lištách kopírujících siluetu vozidla. Trysky instalované v kartáčích pro mytí kol zase výborně předmyjí spodní partie vozidla, především nesnadno dostupné prahy. K již takřka standardní výbavě myčky patří tryskové spodní mytí.

Celá řada inovací je ale oku běžného zákazníka ukryta. Jde o inteligentní řízení myček, které zkracuje mycí časy, šetří chemii, vodu i elektřinu a zvyšuje úroveň bezpečnosti. Dálková správa umožňuje stroj na dálku monitorovat, což zase šetří náklady na servis.

Účinná chemie je základem úspěchu

V další operaci po předmytí zpravidla následuje aplikace chemických přípravků, jako například insekticidů usnadňujících odstranění sluncem připečeného hmyzu a různé druhy takzvané aktivní pěny, která má narušit ulpělé nečistoty a mastný plak na povrchu karoserie. Aby působení chemie bylo účinné, je třeba v procesu mytí vymezit určitý čas na chemickou reakci. Zatímco vliv vysokotlakého předmytí na výslednou kvalitu mytí je neoddiskutovatelný, účinek aktivní pěny je v tomto ohledu přinejmenším diskutabilní. Má však nezanedbatelný marketingový efekt. Efektní pokrytí povrchu karoserie bělostnou pěnou je pro zákazníky zážitkem a navozuje dojem vysoce intenzivního čisticího účinku.

Výrazný vývoj zaznamenala i mycí chemie, která musí splňovat stále přísnější ekologická kritéria. Přesto se podařilo mycí chemii posunout k vyšší účinnosti a efektivitě. To umožňuje jednak zkrátit mycí časy a jednak vymazat určitý hendikep pěnových kartáčů ve srovnání s žíňovými. To umožnilo v současnosti takřka výhradní nasazení pěnových kartáčů, které jsou k laku na karoserii mnohem šetrnější. Samotná konstrukce kartáčů zaznamenala v posledním desetiletí několik změn. Všechny modelové řady myček se značkou Christ jsou již standardně osazovány kloubovými kartáči schopnými se zalomit tak, že ideálně obklopují z obou stran běžné karoserie vozidel. WashTec přichází zase s kartáči MultiFlex, které jsou schopné se pružně přizpůsobit boční siluetě vozidla.

Z kategorie přípravků či vosků pro konzervaci laku karoserie lze vyzdvihnout novinku německé firmy Auwa – nově formulovanou polituru s opravným efektem. Ta je v poslední fázi mytí nanesena portálem na povrch vozu, na kterém vyplní mikroskopické nerovnosti v laku i drobné oděrky a dosáhne tak vysokého lesku karoserie.

Trend představuje vysoká kvalita a rychlost

Programy zajišťující díky výbavě myček kvalitní mytí u portálových myček prodlužují mycí časy. V případě, že se v době provozní špičky sejde více zákazníků se zakoupeným nejdražším programem, významně to sníží hodinovou mycí kapacitu a prodlouží se doba, kterou zákazníci stráví ve frontě před vjezdem do myčky. Tento problém je vyřešen v případě průtahových kontinuálních mycích ulic. Ty nabírají auta na vlečný pás v poměrně krátkém taktu okolo čtyř až šesti minut a kontinuálně je protahují jednotlivými mycími sekcemi. Mycí ulice má sice vysokou propustnost, ale je náročnější na prostor. Plně vybavená průtahová linka schopná dosáhnout velmi kvalitního výsledku mytí měří okolo 35 až 40 metrů. Klasická portálová myčka se vejde do mycí haly o dvě třetiny kratší.

Podobných expresních časů dosahuje mycí stroj s příznačným názvem SoftCare Pro Classic. Jeho výrobci, firmě WashTec, se díky nasazení účinné mycí chemie již ve fázi předmytí a skloubením mycích procesů podařilo zkrátit mycí časy při zachování vysoké kvality mytí. Myčka v jednom kroku může aplikovat aktivní pěnu nebo jinou předmývací speciální autokosmetiku (například s insekticidem), v krátkém odstupu, případně téměř současně běží tlakové mytí rotačními tryskami a mytí kol, poté jdou kartáče, pak sušení a to všechno se vejde do čtyř kroků. Nejlevnější ze čtveřice programů trvá 3:30 minut, v případě nejdražšího programu je auto kompletně umyto za 5:20 minut.

Krátké časy navyšují hodinovou mycí kapacitu na úroveň mycí ulice, a to má především v exponovaných dnech pozitivní vliv na obrat provozovatele. Pro zákazníky je benefitem příjemné zkrácení čekací doby ve frontě na mytí na minimum při dosažení vysoké kvality mytí. Tento model myčky není v Česku zatím k vidění, ale její instalace se připravuje v rámci projektu čerpací stanice Avia v Městci Králové v příštím roce.

 

Související články:

7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required