logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Dodávky ropy z Itálie pokryjí od roku 2025 potřeby České republiky, státní společnost Mero...
  • Prodejny potravin Viva Billa budou zákazníkům k dispozici na desítkách čerpacích stanic OMV na...
  • Skupina Orlen Unipetrol pokračuje v modernizaci a rozvoji své sítě Orlen Benzina. Jedním ze...
  • Ceny nafty v posledních týdnech ještě zrychlily pokles a tankovat se dá i za méně než 30 Kč/l....

Jak na zákaznickou věrnost? Plastové kartičky nahradí espézetky

30. ledna 2018
Zpravodajství 0
1234
Jak na zákaznickou věrnost? Plastové kartičky nahradí espézetky

Silná konkurence nutí majitele a provozovatele čerpacích stanic k rozšiřování služeb, modernizaci zařízení a zavádění nových technologií. Cílem je zákazníka co nejvíce rozmazlovat.  Ten může o nabídce přemýšlet jen relativně chvíli – když přijíždní, tankuje a nakupuje, případně se na čerpačce občerstvuje. Co nabízet ve věrnostním programu? A jak dobře fungují třeba obyčejné ochutnávky?

Přečtěte si také
7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

Co je relevantní? Zákazník chce zkrátka pohonné hmoty

Petr Krišťák: Proč nabízet zákazníkům čerpaček počítačovou myš? Nabídky musí být relevantní.

Přečtěte si také
Kongres Čerpačka už příští týden! Poradí, jak přitáhnout zákazníky

Jednou z věcí, nad kterou je třeba se v rámci marketingu na čerpačkách zamyslet, jsou například katalogové věrnostní programy. Základní je pochopit, že řidiči přijíždějí k čerpací stanici se zcela jasným záměrem. Na prvním místě chtějí natankovat, přitom si možná udělat přestávku, něco si koupit a najíst se, případně si dát vyčistit auto nebo koupit něco z jeho příslušenství. Všechno ostatní je pro ně podle Petra Krišťáka, zakládajícího partnera společnosti Pricewise nedůležité. „Proč mi někdo na čerpačce nabízí jako bonus počítačovou myš nebo tenisový set? Vždyť to s její činností vůbec nesouvisí. Proč mi někdo posílá nabídku své čerpací stanice, když sedím večer doma u počítače? To o ní vůbec nejsem schopen přemýšlet. A proč mi někdo po tankování vnucuje další plastovou kartu, když podobnými mám už i tak naplněnou peněženku?,“ ptá se.

Nabízíte-li nějaké výhody, musí se vztahovat k relevantním potřebám zákazníků. Nejpřirozenější je sbírat a šetřit palivo. „To je něco, co si dovedou nejlépe představit – že se jim v nějaké pomyslné nádrži na čerpačce sbírá benzin nebo nafta, a proto se tam budou ochotně vracet,“ doporučuje Petr Krišťák a dodává, že v USA se tento typ věrnostních programů ukazuje jako nejpopulárnější ze všech nově zaváděných věrnostních programů.

Pryč s plastovými kartičkami! Nahradí je espézetky

Stejně důležité je si uvědomit, že zákazník čerpačky může obvykle přemýšlet o jejích nabídkách jen malou chvilku: když přijíždí, tankuje, nakupuje, platí a odchází. Jindy ne – pak už ho pohltí jeho vlastní život. Nabídky různých slev a výhod zasílané e-mailem bývají proto dost často střílení mimo terč. Jak to ale dělat jinak? To souvisí i s věrnostními kartičkami, kterých dnes mají lidé někdy v peněženkách víc než peněz.

„Proč dávat řidiči u pumpy další plastovou kartičku, abychom ho identifikovali při nákupu? Při příjezdu na pumpu už přece identifikovaný je – poznávací značkou, kterou už stejně převádíte do digitální podoby. Podle ní dokážete rozpoznat, jestli určitý člověk nebo někdo z jeho rodiny už s autem u vaší pumpy byl, kolik utratil a jakou odměnu za věrnost by si tedy zasloužil. Pak už byste se mohli přestat ptát Máte naši věrnostní kartičku? nebo Chcete naši věrnostní kartičku?, ale rovnou zkusit zákazníka vyprovokovat k nákupu navíc tím, že mu na základě jeho předchozích útrat nabídnete nějakou konkrétní slevu nebo odměnu – speciálně pro něj. Pak už stačí si od něj vzít jen pár dalších údajů, abyste ho mohli příště relevantně oslovit nejen u kasy, ale třeba prostřednictvím esemesky už v okamžiku, kdy začíná tankovat – tehdy má ještě chvilku na to, aby mohl o vaší nabídce přemýšlet,“ předkládá Peter Krišťák pár konkrétních návrhů, jak by se mohli provozovatelé čerpaček pokusit vytěžit ze svého podnikání více.

Právě v podobných věcech totiž leží zlato, které stojí za to se pokusit získat, i když to není jednoduché – a samozřejmě také ne všechny čerpací stanice mají podmínky, aby mohly podobný projekt realizovat.

Chyťte ho, když přijíždí a tankuje

Vít Krčmář: Personál čerpaček se může od týmu, jenž realizuje ochutnávky, dozvědět ledasco o značce i o samotném aktivním prodeji.

To je totiž ta chvíle, kdy je zákazník otevřen nabídce. A to ať už jej budete poznávat podle SPZ nebo podle věrnostní karty: „Pozornost zákazníka na čerpací stanici máte v tu chvíli, kdy tankuje a má volný čas. V tento moment je ochotný naslouchat, vstřícný a nechat se unést zážitkovým nákupem s lidským dotekem,“ říká Vít Krčmář, jednatel společnosti Promoteri.eu.

Na čerpačkách se podle něj totiž nečerpají jenom pohonné hmoty, ale velmi dobře se tu nasávají i informace. U promoakcí na věrnostní karty pak mají Promoteri.eu zkušenosti až s pětisetnásobným nárůstem zákazníků oproti dnům bez akce. „Máte-li zkušeného promotéra, úspěšnost při oslovení zákazníka na čerpací stanici je téměř stoprocentní,“ dodává Krčmář. Velmi dobrou zkušenost má promotérský tým také s realizací ochutnávek. S tím, jak jsou zákazníci čerpaček si ochotni na chvíli odpočinout a rozvíjející se síť gastrokoutků je k tomu vybízí, roste i šance na to zaujmout je ochutnávkou. Až 95 % zákazníků čerpaček jsou cílovou skupinou většiny značek, jsou to pracující ze střední a vyšší třídy.

Ze zkušeností Promoteru.eu vyplývá, že proti běžným ochutnávkám v hypermarketech vygenerují ty na čerpačkách až o 63 % vyšší konverze. Podle Víta Krčmáře jsou takové akce zároveň přínosem pro obsluhu čerpačky: „Personál, který je během akcí přítomný si ukládá informace o promovaném produktu snáz do paměti a získává k němu vřelejší vztah.“ Ochutnávky realizované na čerpací stanici tak mohou pomoci personálu „okoukat“ tolik potřebný a požadovaný aktivní prodej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články:

Kongres Čerpačka už příští týden! Poradí, jak přitáhnout zákazníky 7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.5k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.4k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.1k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.5k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Specializované služby pro provozovatele čerpacích stanic

Získejte zkušené účetní se specializací na obor čerpacích stanic, mějte svoje data vždy online a požívejte mnoha dalších výhod. Víme, že vedení účetnictví čerpacích stanic zahrnuje mnoho neobvyklých účetních případů a transakcí. Naše účetní z daňových kanceláří KODAP dobře znají specifika vašeho oboru a dobře se orientují v konkrétní problematice. Používají jednotnou standardizovanou metodiku vedení […]

Archiv komerčních sdělení

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required