Fresh bary na čerpačkách boří mýty o nezdravém sortimentu

Potřeba odlišit se od konkureční nabídky vede mnohé čerpací stanice k zásadní debatě o tom, jak to prakticky udělat. Podle loňské studie GfK Petrol Station FMCG Shopping jsou zákazníci s celkovou nabídkou v prodejnách spokojeni, některým z nich ale chybí třeba nabídka čerstvého ovoce a zeleniny. Od nákupu je také odrazuje fakt, že vnímají většinu potravin nabízených na čerpačkách za nezdravé. A právě to chtějí provozovatelé čerpaček změnit.

V předchozích letech se tak na trhu rozvinuly dvě zajímavé spolupráce – Shell se pustil do pilotního provozu se značkou Fruitisimo, Benzina si v loňském roce otestovala na čerpačce na Jižní spojce v Praze Ugo Freshbar, který kromě fresh džusů nabízí rovněž lehká jídla – polévky, wrapy a zdravé svačiny. Benzina se pak v závěru roku v rámci svého nového konceptu Stop Café 2.0.  pustila do vlastní výroby freshů a zdravého občerstvení na čerpačkách, kde je nový koncept upgradován.

Čistě přírodní palivo pro všechna roční období

Drobné občerstvení včetně fresh nápojů přináší čerpačce dodatečný obrat a zákazníkům volbu. Zdravý životní styl se zkrátka rozjel i na čerpačkách.  Fresh bar Fruitisimo běžel v pilotních provozu ve Všechlapech na D1 směrem na Brno. Fresh bar nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy i vitaminové koktejly. Nabídka je pravidelně obohacována sezonními specialitami. Konceptu se daří a tak se rozšířil už na čtyři čerpačky. „V současné době máme v provozu na benzinkách Shell čtyři bary,“ potvrzuje  Michal Příhoda, managing director společnosti Fruitisimo Group. Jedná se o čerpací stanice v Popůvkách, Příšovicích, Rozvadově a ve zmíněných Všechlapech. Podle Michala Příhody se Fruitissimo zaměřuje na spolupráci se Shellem exkluzivně a nemá plány pro obsazení jiných sítí. Na Slovensku ale třeba Shell spolupracuje na fresh barech s Ugem. Dosavadní provoz hodnotí Michal Příhoda pozitivně, trend zdravého životního stylu a poptávky po zdravém občerstvení na cestách je zkrátka znát.

Fruitisimo exkluzivně spolupracuje se sítí Shell, v provozu už jsou čtyři fresh bary. Nejprodávanějším nápojem z čerstvého ovoce a zeleniny je Stress Killer, který patří k nejprodávanějším i na ostatních barech mimo čerpací stanice.

„Od začátku, co jsme fresh bar otevřeli, zaznamenáváme pozitivní ohlas od zákazníků čerpacích stanic a celkové výsledky z barů mají progresivní tendenci. Za neúspěch se de facto nedá označit nic,“ přibližuje výsledky spolupráce Michal Příhoda. Jediný problém, se kterým nejčastěji bojuje, je personál. „Snažíme se každému vytvořit odpovídající a příjemné pracovní podmínky, někdy nás ale přístup ze strany personálu nemile překvapí,“ říká Michal Příhoda a souhlasit s ním bude zřejmě nejeden obchodník.

Zákazníci ale koncept vnímají dobře a Michal Příhoda je přesvědčen, že se zákazníci čerpaček budou v budoucnu rozhodovat o tom, kde natankují i podle toho, jaké další služby, včetně těch v gastro oblasti, čerpačka nabídne. Nejprodávanějším fresh nápojem je Stress Killer, který patří k nejoblíbenějším variantám Fruitisimo i na klasických barech mimo čerpací stanice. O vyváženou chuť se v nápoji starají pomeranče, jablka, borůvky a jahody, tedy porce vitamínu C a antioxidantů pro minimalizaci stresu.

Budoucnost mohou nabídnout mini-formáty 

Ne každá čerpací stanice si může dovolit fresh bar tak, jako tomu je u těch dálničních s vysokou průjezdností. V budoucnu by tak mohl vzniknout menší formát fresh baru, který by mohly využít i nezávislé a menší čerpací stanice a také lokality, kde je právě zmiňovaná průjezdnost nižší.

Zákazník se mění. Kromě kvalitní čerstvé kávy ocení na čerpací stanici také možnost dát si zdravý fresh. Samozřejmě v balení on-the-go.

 

Ugo Fresh bar v pražských Záběhlicích cílí na ty, jenž tudy denně jezdí do zaměstnání. Jeho nabídka se proto soustředí na čerstvě připravované šťávy a smoothies a k tomu na zdravé svačiny, lehké obědy a snídaně, které si mohou sníst na místě, případně odnést do práce.

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail