Trendy v pivní kategorii na benzinkách? Nealko pivní kategorie v rámci čerpacích stanic roste na úkor ostatního nealka. Trendem je rozšiřování služeb na čerpacích stanicích, včetně zlepšování jejich prostředí, což zlepšuje možnosti vystavení pivní kategorie a zvyšuje se tak jejich atraktivita pro spotřebitele. Je o tom přesvědčen Jan Krátký, manažer prodeje Plzeňského Prazdroje pro prodej na čerpacích stanicích.
Jak důležitý je pro vás kanál čerpacích stanic pro prodej piva?
Určitě je pro nás důležitý především z pohledu prezentace našeho portfolia. Moderní čerpací stanice nabízejí skutečně prémiovou prezentaci našich výrobků a tím nám pomáhají budovat pozitivní vnímání našich značek. Na čerpacích stanicích se prodávají všechny naše pivní značky i nealko a cidery. Daří se zde hlavně značkám Pilsner Urquell, Velkopovický Kozel, Gambrinus a Radegast, což kopíruje jejich oblíbenost napříč všemi prodejním kanály. Z hlediska nealkoholických piv je absolutní jedničkou na čerpacích stanicích Birell, jak v neochucených tak ochucených variantách.
Kterému balení se na čerpacích stanicích obecně nejvíce daří?
Stále populárnější jsou na čerpacích stanicích plechovky, v současné době už tvoří přibližně dvě třetiny veškerého našeho prodané objemu výrobků v tomto kanále.
Co je pro efektivní a úspěšný prodej tohoto sortimentu na čerpací stanici klíčové?
Klíčová je dostupnost chlazených výrobků a velmi úspěšné jsou pro nás i tzv. „cross promo akce“, například spojení plechovek Radegastu nebo Gambrinusu s chipsy za výhodnou cenu.
Jaké novinky v rámci značek letos budou na trhu vhodné i pro prodejní kanál čerpacích stanic?
Pro nás je hlavní produktovou novinkou, kterou chceme letos na čerpacích stanicích propagovat, třetí ochucená varianta z řady Birell Botanicals jablko se zázvorem a heřmánkem. Co se týká obalové inovace, tak nejoblíbenější variantu cideru Frisco Brusinka a Frisco jablko a citron nabídneme nově v plechovce o obsahu 0,4 l.
Více informací a dat o alko a nealko sortimentu na čerpacích přináší Speciál Čerpačka.
(JH)