logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Prodejny potravin Viva Billa budou zákazníkům k dispozici na desítkách čerpacích stanic OMV na...
  • Skupina Orlen Unipetrol pokračuje v modernizaci a rozvoji své sítě Orlen Benzina. Jedním ze...
  • Ceny nafty v posledních týdnech ještě zrychlily pokles a tankovat se dá i za méně než 30 Kč/l....
  • Monitoring jakosti pohonných hmot České obchodní inspekce v březnu odhalil tři nevyhovující...

Ondřej Postránský: V nealko nápojích je hlavní sezona příležitostí pro limitované edice

16. dubna 2018
Rozhovory 0
1678
Ondřej Postránský: V nealko nápojích je hlavní sezona příležitostí pro limitované edice

Základem dobrého prodeje je dobré umístění v chlazené sekci a v dané kategorii. Poté musíte být vidět na promočních místech, jako jsou hlavní promoční čela naproti vchodu, druhotná vystavení ve formě stojanů a aktivní nabídka u pokladen. Je o tom přesvědčen Ondřej Postránský, ředitel pro strategický marketing Karlovarských minerálních vod. Právě druhotné vystavení a zejména impulzní formáty mohou přírůstkově navyšovat objem prodejů. Místo u pokladny je podle něj takový „last minute“ pro zákazníka.

Které z vašich značek se na čerpacích stanicích nejlépe prodávají?

Přečtěte si také
Nealko: Zákazníci chtějí načerpat hlavně energii

Ze sortimentu holdingu KMV na čerpacích stanicích se v kategorii ochucených vod nejlépe prodávají značky Mattoni a Magnesia. Všechny tyto značky aktivně podporujeme promocemi, úměrně k marketingovým plánům KMV a sezónnosti. Promoční akce společně s našimi partnery, centrálami těchto prodejních sítí, vyhledáváme tak, aby měly co nejvyšší prodejní efekt a zároveň byly pro spotřebitele motivační: od akčních nabídek na hlavních promočních čelech, přes druhotná vystavení ve formě stojanů až po aktivní prodej u pokladen. Zároveň neopomíjíme ani aktivity v gastro sekcích benzinek.

Po čem zákazník prahne, co se týče balení a objemu?

Přečtěte si také
Pivo: Daří se národním i lokálním značkám

Říká se, že tento prodejní kanál je ideální pro nabídku impulsních formátů, ale záleží zde na tom, v jaké kategorii nealkoholických nápojů své výrobky primárně nabízíte. V případě KMV je nejzásadnější formát 1,5 l, více než třetinu prodejů však realizujeme v impulsních formátech o objemu 0,5 l a 0,75 l. KMV je tedy prodejně a promočně aktivní ve všech typech balení, která zákazník na čerpacích stanicích požaduje a vyhledává. To je naše velká konkurenční výhoda.

Jak pracujete s nabídkou vašeho sortimentu pro různě veliké čerpací stanice? Jak ji tvoříte?

Pochopitelně se velmi liší nabídka velkých, frekventovaných benzinek od těch menších. Základem jsou ale vždy nejprodejnější výrobky v dané kategorii, což je velmi důležité. Dále podle velikosti a umístění pumpy se nabídky sortimentně liší a návazně rozšiřují. Tyto aspekty se promítají do tvorby planogramů, které se samozřejmě pro každý typ stanice liší svojí velikostí. Více méně platí, že čím větší a frekventovanější typ čerpací stanice, tím větší typ planogramu.

Liší se nejprodávanější příchutě vašich značek na čerpacích stanicích od ostatních prodejních kanálů? A čím sortiment pravidelně obohacujete?

Tak například obliba příchutí Mattoni v kategorii ochucených vod je podobná na všech typech a velikosti čerpacích stanic a neliší se od ostatních prodejních kanálů. V hlavní sezoně vždy ještě zákazníkům nabízíme nějakou limitovanou edici, která obohacuje stálý sortiment a láká k nákupu i nové klienty, kteří upřednostňují spíše jinou kategorii nealkoholických nápojů. V uplynulé sezoně jsme takto nabízeli zákazníkům Mattoni Spritz a i letos přijdeme s netradiční a velmi zajímavou příchutí.

V letošním roce chystáte něco specifického pro kanál čerpacích stanic?

Určitě. KMV je lídrem ve své kategorii a zároveň velkým inovátorem. Brzy nabídneme zákazníkům na čerpacích stanicích ve formě promočních akcí netradiční citrusovou příchuť, která je svou chutí velmi osvěžující a ideální pro letní sezonu. Dále inovujeme ve stejném období a v novém balení tradiční příchuť lesní plody. A na léto opět připravujeme další netradiční příchuť.

Více informací a dat o alko a nealko sortimentu na čerpacích přináší Speciál Čerpačka.

(JH)

Základem dobrého prodeje je dobré umístění v chlazené sekci a v dané kategorii. Poté je třeba být vidět na promočních místech, jako jsou hlavní promoční čela naproti vchodu, druhotná vystavení ve formě stojanů a aktivní nabídka u pokladen.

 

 

 

 

Související články:

Nealko: Zákazníci chtějí načerpat hlavně energii Pivo: Daří se národním i lokálním značkám Nealkoholické nápoje: Mattoni Imuno V nealku má hlavní slovo stále energy

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.5k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.4k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.1k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.5k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Specializované služby pro provozovatele čerpacích stanic

Získejte zkušené účetní se specializací na obor čerpacích stanic, mějte svoje data vždy online a požívejte mnoha dalších výhod. Víme, že vedení účetnictví čerpacích stanic zahrnuje mnoho neobvyklých účetních případů a transakcí. Naše účetní z daňových kanceláří KODAP dobře znají specifika vašeho oboru a dobře se orientují v konkrétní problematice. Používají jednotnou standardizovanou metodiku vedení […]

Archiv komerčních sdělení

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required