logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Společnost Carpaint ve Světicích u Říčan modernizovala svou čerpací stanici, patřící do...
  • Společnost OMV představila letní nabídku občerstvení, která potěší všechny milovníky kvalitního...
  • Novou marketingovou ředitelkou společnosti Orlen Unipetrol pro Česko, Slovensko a Maďarsko je od...
  • Čerpací stanice Robin Oil na Folmavě přepisuje zažité představy o občerstvení na cestách. Místo...

Provozní kapaliny: Zákazníci mají rádi citrusové vůně i jasné barvy  

18. dubna 2018
Sortiment 0
2872
Provozní kapaliny: Zákazníci mají rádi citrusové vůně i jasné barvy   

Jaký sortiment by na čerpací stanici neměl chybět? Kdy se vyplatí zařadit do prodeje i produkty, které se obvykle v tomto prodejním kanále neprodávají? Proč je opravdu nutné znát velmi dobře zákazníka? A jakou roli hraje u provozních kapalin vůně či barva?

V sortimentu provozních kapalin by neměly celoročně chybět především chladicí kapaliny, destilovaná voda, brzdové kapaliny a stále používanější AdBlue pro dieselové motory. „Samozřejmostí jsou hlavně náplně do ostřikovačů, kde se sortiment mění dle ročního období. Určit termín záměny zimních ostřikovačů v sortimentu čerpací stanice se velice špatně odhaduje, a proto máme připravenu na jaro a podzim tzv. Carlson přechodovou směs do ostřikovačů do minus pěti stupňů,“ říká Marcel Vokoun, senior manažer nezávislého trhu a čerpacích stanic společnosti Filson. Ta si pro letošní rok připravila do nabídky Carlson  AdBlue v menším balení, vhodném i pro osobní vozy. Nabízí ho v současné době ve čtyřech objemech – 1L, 5L, 10L a 20L. „Je to reakce na zvýšený provoz vozidel vybavených filtrem pevných částic a splňujících emisních norem Euro 5 a Euro 6,“ dodává Marcel Vokoun.

Venkovní umístění je vhodné do boxu či na paletu 

Kromě standardního vystavení produktů v regálech k tomu určených v interiéru shopu se doporučuje ještě druhotné vystavení ve venkovním prostoru čerpací stanice, na které jsou zákazníci zvyklí. „V sezoně se to týká hlavně zimních ostřikovačů, kdy se oblíbené boxy, posilují zbožím na paletě,“ vysvětluje Marcel Vokoun. Ve většině případů se jedná o impulzivní prodej, takže toto zboží musí být hezky na očích. Uvnitř shopu pak můžete upozornit na probíhající akce.

Vůně i barvy hrají důležitou roli

Důležitou roli v prodejnosti hrají také vůně i barva. Podle Marcela Vokouna vede u směsí do ostřikovačů barva modrá u zimních směsí a žlutá u letních. Mezi oblíbené vůně pak patří citrón, limeta, mandarinka a meruňka. Ty společnost používá u standardní řady letních směsí do ostřikovačů Carlson. U novější řady Carlson NANO letní směsi do ostřikovačů je ale použit parfém Aqua.

Společnost AutoMax Group si pro letošní sezónu připravila nové letní vody do ostřikovačů značky Coyote. „Jako první na zdejším trhu přicházíme s čirou kapalinou do ostřikovačů bez přidaných zbytečných barviv, která se osvědčila již na různých evropských trzích,“ říká Tomáš Polreich, brand manager značky Coyote. Dostupná je ve vůních kiwi –meloun a jablko. Vůně totiž hraje při koupi klíčovou roli: „Vodu, která mírně řečeno zákazníkovi nevoní, si již nikdy nekoupí,“ upozorňuje Tomáš Polreich. Společnost AutoMax Group si nové vůně testuje pomocí interních i externích průzkumů.

Klesá zájem o univerzální vody do ostřikovačů

V posledních letech také ovlivňuje trh rozmarné počasí. Za poslední roky, kdy přechází zima rovnou do léta a přechody počasí jsou opravdu rychlé, není až tak velký zájem o univerzální vody do ostřikovačů. Také se u nás moc neosvědčily koncentráty. Co se zimní sezony týče, nejprodejnější je podle Tomáše Polreicha voda do minus dvaceti v třílitrovém balení.

Konečná skladba nabídky závisí také na poloze čerpací stanice a na zákaznících, kteří ji navštěvují. Některé čerpačky tak mohou do nabídky zahrnout kromě celé řady provozních kapalin i speciální provozní kapaliny či některé typy olejů pro zahrádkářskou techniku.

Sortiment čerpací stanice skládejte především podle potřeb vašich zákazníků. Pokud se vaše benzinka nachází na venkově či v rekreační oblasti, je vhodné zařadit do nabídky i provozní kapaliny a některé typy olejů pro zahrádkářskou techniku.

 

 

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required