logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Po devítileté zkušenosti ve společnosti MOL Česká republika odešel Ivo Velíšek, který v...
  • Cena benzinu v tuzemsku už čtvrtý týden v řadě roste.  Natural 95 od minulé středy (11. 5.)...
  • V Česku loni přibyl rekordní počet nových vozidel na LPG. Dle statistik za první čtvrtletí...
  • Ruská agrese na Ukrajině vyhnala ceny pohonných hmot do rekordních úrovní. Protože je nafta...

Pavel Švarc: Zákazníci preferují domácí značky, splňte jim jejich nákupní mise

19. dubna 2018
Rozhovory 0
2106
Pavel Švarc: Zákazníci preferují domácí značky, splňte jim jejich nákupní mise

Co očekává zákazník od alkoholu na čerpací stanici? Podle Pavla Švarce, sales directora společnosti Stock Plzeň-Božkov se zákaznické preference přesouvají směrem k nejprodávanějším domácím značkám, ale poptávka roste i po mezinárodních lihovinách. Spotřebitelé si chtějí alkohol především vychutnat, což se odráží na nárůstu kategorie rumů, hořkobylinných likérů a whisky. A tržní lídři na to pružně reagují.

Prodej alkoholu na čerpacích stanicích je hodně závislý na lokalitě čerpací stanice. Jaké produkty by ale na čerpací stanici chybět neměly?

Určitě platí, že každá lokalita aktivuje u zákazníků rozdílnou nákupní misi, na jejichž základě majitele čerpačky musí zvážit šířku a hloubku svého prodejního portfolia. Důležité je vnímati i to, že nákupní mise se liší nejenom lokalitou, ale i oblastí či zemí působení, a to zejména legislativně. Například na Ukrajině musí mít všechny super a hypermarkety po 21 hodině zavřeno, a tak čerpací stanice plní roli convenience obchodu a prodeje lihovin jsou tam velmi významné.  Na českém trhu můžeme definovat několik nákupních misí v rámci čerpacích stanic.

Jaké to jsou a které produkty z nabídky Stocku jim odpovídají?

V naší zemi nákupní mise rozlišujeme „jsem na cestách“ bezesporu s nejprodávanějšími značkami Božkov Vodka, Nordic Ice vodka a vodka Amundsen. Pro další mise typu „doplňkový nákup, party a dárkové příležitosti“ by v sortimentu neměla chybět nejprodávanější značka Božkov originál společně s Božkov kávový a Božkov bílý, nejoblíbenější bylinný likér Fernet Stock original a citrus a likér Božkov peprmint a griotka. Z portfolia importovaných lihovin by určitě bylo dobré mít zástupce v každé kategorii – za rumy Captain Morgan Spice společně s Captain Morgan White, whisky Johnnie Walker red / black label, bourbon Jim Beam, určitě i prémiový cognac Courvoisier a samozřejmě smetanový likér Bailey´s.

Jakým obalům se v souvislosti s prodejem alkoholu na čerpacích stanici daří?

Vedle velmi vysokého podílu 0,5 l baleni je i velmi silné 0,2 l baleni „placatky“ a „panáky“ v objemu 0,04 l zejména v subkategorii vodek a tuzemáku.

Co je pro efektivní a úspěšný prodej tohoto sortimentu na čerpací stanici klíčové?

Klíčové je to, když benzinka rozumí svým zákazníkům a jejich nákupní misi, pro kterou pak dokáže uzpůsobit sortiment. Pumpařům nabízíme servis v podobě odborné analýzy sortimentu včetně segmentace pro národní hráče. A osobně zde vidím několik příležitostí pro čerpací stanice pro růst kategorie lihovin.

Které to jsou?

První příležitost vidím v současném cenovém nastavení, kdy jednotková cena zejména pro importované lihoviny atakuje téměř dvojnásobek ceny v řetězcích, což ji do určité míry diskvalifikuje v nákupu, proto bych zvážil možnost nabídnout zákazníkům menší balení. Místo 0,7 l přejít na 0,5 l, kde dokáže nastavit akceptovatelný price point, ideálně do 400 Kč. Lihoviny mají tu obrovskou výhodu, které řetězce využívají, že dokáží za lepším price pointem přitáhnout zákazníka, což může částečně využít i čerpací stanice. Druhou příležitost vidím v „dárkové příležitosti“, nabídnout zákazníkům jedno až dvě balení v dárkové sadě. Z našeho portfolia bych doporučil třeba Captain Morgan, Johnnie Walker, Jim Beam či Fernet Stock. A konečně třetí nákupní mise „párty“ si zasluhuje třeba vytvoření jedné nabídky na combo menu, například na léto je to v našem sortimentu Captain Morgan + Coca-Cola + led.

Které novinky v rámci vašich značek letos budou na trhu vhodné i pro prodejní kanál čerpacích stanic?

Jednoznačně náš nový třtinový rum Božkov Republica Exclusive se svým elegantním prvorepublikovým vzhledem. Jde o blend z až 8letých karibských rumů nasládlé chuti a tmavě jantarové barvy, který by určitě neměl na žádné z čerpacích stanic chybět.

Více informací a dat o alko a nealko sortimentu na čerpacích stanicích přináší Speciál Čerpačka.

(JH)

 

Každý zákazník má svou nákupní misi. Je třeba ji odhalit a uspokojit. Na čerpacích stanicích se daří různým fomátům, a to i těm menším v objemu 0,04 l zejména v subkategorii vodek a tuzemáku.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

Čtěte on-line

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.7k views | posted on 31. ledna 2020
  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 6.4k views | posted on 9. dubna 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 5.7k views | posted on 29. října 2018
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 5.1k views | posted on 3. května 2018
  • Nové značení pohonných hmot platí v ČR už od konce září 3.7k views | posted on 27. června 2018

Komerční sdělení

Milan Loidl, PPL CZ: Výdejní místa zažívají v Česku velký boom

PPL CZ se na trhu pohybuje již 27 let. Od roku 2006 patří do divize DHL eCommerce Solutions. V České republice je špičkou v doručování balíků řidičem až ke dveřím. Také ale nezahálí s rozšiřováním svého portfolia a nabízí produkt Parcel Smart a s ním i rozsáhlou síť výdejních a podacích míst, která neustále roste. V České republice se […]

Erebos Sport je nový král iso drinků

Na trh sportovních nápojů dorazila velmi zajímavá novinka tuzemské výroby. Erebos Sport je nová produktová řada, která rozšiřuje stávající produktové portfolio bylinných energetických nápojů značky Erebos. Novou produktovou řadou Sport se tak Erebos rozšiřuje do nového segmentu sportovních nápojů. A to ve velkém stylu. Po více než dvou letech vývoje totiž na trh přichází s […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required