
Do roku 2020 projdou v České republice rebrandingem téměř všechny čerpací stanice Pap Oil, nově se z nich stane MOL. Končí tak obchodní strategie dvou značek a modrou barvu na stanicích vymění zelená. Součástí změny bude i zavedení občerstvovacího konceptu Fresh Corner, který je v těchto dnech otevřen na sté pobočce v Podolí. S 306 stanicemi je MOL druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás.
Maďarská skupina MOL koupila čerpací stanice Pap Oil v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré barvě a pod původním názvem, to se ale brzy změní. Dokončení zeleného rebrandingu je plánováno do konce roku 2020 a bude se týkat téměř všech 114 stávajících stanic Pap Oil. Značku tak čeká změna, kterou před časem prošly původní čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ke konci roku 2020 tak bude mít MOL s celkovým počtem 306 stanic druhou největší již jednotnou síť čerpacích stanic v České republice. Společnost MOL si ponechá několik stanic Pap Oil v modernizované podobě pro zachování značky a uvažuje o jejím možném budoucím využití.
Zelená barva a občerstvovací koncept Fresh Corner
Proměna Pap Oil na MOL probíhá již nějakou dobu. Některé stanice pomalu opouštějí dominantní modrou barvu a převládá u nich zelená. „Začali jsme s pobočkami na frekventovaných atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě původní stanice Pap Oilu,“ vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika.
MOL už má na českém trhu stovku Fresh Cornerů
Fresh Corner je postaven na třech základních principech První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou pak gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel, a do třetice tradiční prodej potravin. „Není naším cílem a ani snahou konkurovat klasickým supermarketům. Víme ale, že řidiči širokou nabídku těchto doplňkových služeb vyhledávají. Fresh Corner proto vnímáme jako kvalitativně vyšší, ale přitom cenově velice příjemnou alternativu k motorestům a denním menu restaurací,“ uvádí Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.
Fresh Corner byl v Česku poprvé představen v červenci 2015 na stanici MOL ve Vyškově. V květnu 2018 byl otevřen již Fresh Corner s pořadovým číslem 100 v pražském Podolí. Skupina MOL jako celek je ve střední Evropě provozuje již na 500 místech. „Na příkladu Fresh Corneru se potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes pohybuje v České republice již někde kolem 40 % celkových maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ dodává Richard Austen.
3 otázky pro Richarda Austena: Modrý Pap Oil bude zelený MOL

Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika
Budete více rozvíjet i svojí druhou značku Pap Oil?
Rozhodli jsme se, že Pap Oil předěláme do zelené barvy MOL. Značku Pap Oil na českém trhu zrušíme. A na nejlepších pumpách Pap Oil bude po předělání na MOL většinou i Fresh Corner.
Proč odstupujete od strategie dvou značek?
Těžko jsme hledali silné důvody, proč provozovat dvě značky najednou. I prémiová značka může mít silnější a trochu slabší čerpací stanice, které dodržují kvalitu a standardy. Ne každá pumpa může být jako MOL na Barrandově. Svoji roli pro rozhodnutí hrály také náklady na udržování dvou značek – musíte mít dvě strategie, dva druhy marketingu. Zvažovali jsme tenhle krok dva roky a letos padlo strategické rozhodnutí.
Kdy tedy vaše druhá značka z Česka zmizí? Jak to bude probíhat?
Rebranding všech čerpacích stanic Pap Oil by měl být dokončen v roce 2020, nejintenzivněji se mu budeme věnovat od příštího roku v okamžiku, kdy dokončíme implementaci Fresh Cornerů na stávajících stanicích MOL. Už dnes ale můžete potkat několik původně modrých stanic, které jsou již v barvách MOL. Podobně jako u Slovnaftu si ponecháme několik stanic Pap Oil.
(TK/TZ)