Digitální nosiče umístěné na čerpacích stanicích mají potenciál zvýšit objem impulzních nákupů a zatraktivnit prostředí pumpy. „Interaktivní obsah generuje čtyřikrát vyšší zásah, než obsah statický,“ uvedl na kongresu Čerpačka v Praze Karel Míla, B2B key account manager společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak.
Umístění digitálního nosiče přináší navýšení prodeje. U osmdesáti procent výrobků byl podle Karla Míly (na foto) zaznamenán nárůst prodeje až o 33 procent při jejich nasazení na digitálním nosiči. Každý pátý spotřebitel potvrdil, že učinil neplánované, impulzivní nákupy produktů, které předtím viděl inzerované právě na displeji.
„Míra zaznamenání sdělení na digitálních nosičích je vyšší, než na jakémkoli jiném z tradičním mediálních nosičů, 83 procent lidí přitom reagovalo alespoň na jednu reklamu viděnou na digitálním nosiči během období 30 dní,“ poznamenal Karel Míla. Počet shlédnutí u statického nosiče vyvrcholil v první den nasazení. Poté však poklesl a zůstal nízký pro zbývající dobu výzkumu, zatímco digitální nosiče zaznamenávaly stále vysoký počet zásahů po celou dobu výzkumu, i když obsahovaly téměř každý den stejný obsah jako první den.
Digitální nosič umožňuje rychle odstranit vyprodané položky, změnu ceny kdykoliv podle potřeby a upoutá pozornost pomocí svítivosti, kontrastu a antireflexní vrstvy. Displej lze umístit v interiéru čerpací stanice, venku u stojanů, v prostoru myčky i jako velkoformátovou venkovní LED stěnu například na informačním panelu o ceně pohonných hmot u silnice.
Velkoformátová venkovní LED stěna, která představuje zvláštní typ digitálního nosiče, není podle Františka Michálka, jednatela společnosti TriCo systems, omezena velikostí, dizajnem ani tvarem. Zhoršena není ani kvalita obrazu.
(GB)