logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • 30. září zavítá na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...
  • Na českém maloobchodním trhu se v posledním roce (23. 5. 2022 až 21. 5. 2023) prodala káva za...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol uskutečnila ve spolupráci s městy Most a...
  • Návrh nové emisní normy Euro 7 bude nakonec výrazně mírnější, než bylo původně navrženo. Shodli...

Kongres Čerpačka: Nebojte se GDPR!

23. května 2018
Zpravodajství 0
1072
Kongres Čerpačka: Nebojte se GDPR!

Evropské nařízení o ochraně osobních údajů GDPR, které vstupuje v platnost v pátek 25. května, není podle Petra Kůty, advokáta z advokátní kanceláře KMVS, žádnou revolucí, přesto je dobré věnovat mu zvýšenou pozornost.

Mnoho firem si například myslí, že je nutné znovu žádat své zákazníky o již udělený souhlas se zpracováním osobních údajů. Povinnost to není, naopak hrozí, že spotřebitelé souhlas znovu neudělí, což může podnikatele poškodit. „Pokud měla firma souhlas podle stávající právní úpravy, nepotřebuje zákazníky znovu oslovovat a registrovat. Maximálně je může třeba e-mailem poučit o novém nařízení a nových právech, která naleznou například na webových stránkách společnosti,“ vysvětlil na kongresu Čerpačka v Praze advokát Petr Kůta.

Pokud firma pořádá například soutěž, musí požádat o jeden souhlas výlučně pro realizace a vyhodnocení marketingové akce a případné využití pro zasílání informací o vlastních produktech. Pokud chce ale pořadatel akce tyto osobní údaje využít za účelem informování o nabídkách třetích osob, musí ještě požádat o druhý souhlas.

Čerpací stanice často využívají kamerové systémy, i v jejich případě dochází k úpravám. Před instalací kamerového systému je nutné provést takzvaný test proporcionality. To znamená, že firma musí stanovit, zda je pořízení kamerového systému vůbec přiměřené. Pak je nutné stanovit, kdy se budou kamery zapínat. Na některých místech přitom nebude možné systémy instalovat, například na toaletách. „Další podmínkou je zabezpečení kamerového systému a záznamů, tedy zamezit neoprávněnému přístupu, vymezení okruhu osob, logování a podobně,“ vysvětlil Petr Kůta. Provozovatel kamerového systému si musí vést záznamy o zpracování záznamů. Nemusí však již oznamovat zřízení kamerového systému Úřadu pro ochranu osobních údajů, tato povinnost byla zrušena.

Advokát ve své přednášce shrnul základní principy GDPR. Je to transparentnost, to znamená, že podnikatel neskrývá, že zpracovává data. Dále pak informovanost, tedy poučení zákazníka či klienta o jeho právech. Minimalizace údajů značí, že podnikatel uchovává pouze osobní údaje, které potřebuje. Důležitá je také zákonnost: každé zpracování osobních dat musí mít svůj zákonný důvod.

(GB)

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required