Kongres Čerpačka: Mycí linka či samoobslužný mycí box pomohou zvýšit tržby

Zaostřete na mycí linku, představuje potenciál zvýšení tržeb na čerpací stanici. V současnosti tvoří mytí aut v mycích linkách jen 3,5 procenta z celkových prodejů na pumpách. Linky jsou vytížené jen z 22 procent. „Je zde velký prostor pro navýšení,“ uvedl na kongresu Čerpačka Lubomír Molnár, jednatel společnosti WashTec Cz.

Průměrné auto navštíví mycí linku 3,4krát ročně. Ta auta, co takové mytí skutečně absolvují, zajíždějí do myčky sedmkrát za rok. Ročně umyje jedna linka osm tisíc vozidel a průměrná cena za jedno použití je 165 korun.

Aby zákazník zvolil mycí linku, je potřeba jej upoutat. „Je dobré působit na emoce. Využít LED osvětlení, pěnový efekt, parfémovanou autokosmetiku, oscilující vysokotlaké mytí či působivý design,“ přiblížil Lubomír Molnár (na foto vpravo). Prostor, ve kterém se auta myjí, je vhodné využít pro prezentaci samotné linky i ostatních služeb či výrobků nabízených na čerpací stanici. Majitelé či provozovatelé pump by mohli zvážit i zavedení předplatného na mytí aut.

Alternativou k portálové mycí lince jsou samoobslužné mycí boxy, kde si řidič auto umyje sám. Tento způsob je v Česku stále oblíbenějším, přičemž se stále více přechází na bezkontaktní mytí. Ve srovnání s mycí linkou je nižší nákladovost na provoz, výhodou je i non-stop režim. „Pro zákazníky je navíc návykové, když mají možnost umýt si auto sami. Odpočinou si u toho,“ konstatoval Jaromír Puškáč (na foto vlevo), key account manager průmyslových divizí ve společnosti AutoMax Group.

Samoobslužné mycí boxy představují podle slov Jaromíra Puškáče možnost navýšení obratu v shopu čerpací stanice až o patnáct procent, a to především v segmentu autokosmetiky a příslušenství, kávy a občerstvení.