logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Rozvoj nových prodejních kanálů je strategií, do které se Billa letos pořádně opřela. Spustila...
  • Kategorie: Pet food Produkt: PrimaCat Classic kapsičky pro kastrované kočky Nové kapsičky...
  • Kategorie: Slané pochutiny Produkt: Pečené a křupavé snacky od slona! Slon Manolo přináší...
  • 30. září zavítá na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...

Panelová diskuse na kongresu Čerpačka: Párek v rohlíku už na pumpě nestačí

23. května 2018
Zpravodajství 0
1085
Panelová diskuse na kongresu Čerpačka: Párek v rohlíku už na pumpě nestačí

Zavedení gastronomických služeb může čerpací stanici přinést zvýšení obratu až o třetinu ročně. Panelová diskuse na již šestém kongresu Čerpačka, který probíhá v Praze, ukázala, že gastro má na pumpách velký potenciál a místo pro něj by měly najít i malé, nezávislé čerpačky.

„Vzdát se gastra není dobrý nápad. Jíst na cestě musí každý. Vítězí přitom kvalita, čerstvost a nápaditost. I provozovatelé menších čerpacích stanic by měli naskočit do již rozjetého vlaku. Kdo zaváhá, nejede!“ upozornil v úvodu panelové diskuse Tomáš Mikšovský (na foto vlevo), projektový manažer programu rozvoje čerpacích stanic společnosti Convenience.cz. Zavedením gastra je podle něj možné zvýšit roční obrat čerpací stanice až o třetinu. „A díky aktivnímu přístupu personálu lze navýšit příjmy čerpačky až o 1,4 milionu korun ročně. Investice do moderní technologie je sice v případe gastra velká, ale umožní to snížit provozní náklady až o osmnáct procent,“ podotkl.

Přečtěte si také
7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

Pokud čerpací stanice uvažuje o zavedení gastra, musí podle Tomáše Mikšovského udělat několik nevyhnutelných kroků: získat prostor ve stávajícím shopu, vyhodnotit potenciál prodeje kávy, studeného a teplého občerstvení, udělat optimalizaci stávající nabídky a stanovit novou. „Vybudovat gastro je nákladný a obtížný proces, ale zejména u nezávislých čerpacích stanic se vyplatí sledovat postupné cíle. Nutná je i neustálá marketingová podpora, díky které lze ulovit hodně nových zákazníků a udržet stávající,“ doplnil Tomáš Mikšovský.

„Gastru na čerpacích stanicích Benzina přikládáme velkou váhu, jinak bychom náš koncept Stop Cafe nedělali. Věříme, že gastro nabídka představuje budoucnost čerpaček,“ řekl na panelové diskusi Filip Balcárek (na foto vpravo), ředitel pro shop a gastro společnosti Benzina, Unipetrol RPA. Souhlasil s ním i Ivo Velíšek (na foto druhý zprava), retail shop sales manager společnosti MOL Česká republika, která zavádí občerstvovací koncept Fresh Corner: „Pro nás gastro znamená odlišit se od ostatních a možnost ukázat, že nabízíte opravdu kvalitní služby. Shop je již na čerpacích stanicích klasika, ale pokud uděláte gastro, získáte nové a udržíte si stávající zákazníky.“

Přečtěte si také
Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Až šest tun párků ročně prodá na jedné své čerpací stanici Roman Benda (na foto třetí zprava), jednatel a provozovatel čerpacích stanic Tenryu a Shell ve Slavkově u Brna: „Ve srovnání s minulosti jsou dnes čísla prodejů v gastru někde úplně jinde a dosahují závratných výšek. Rozjížděli jsme jej pomalu, ale vyplatilo se.“

Hlavním pilířem gastra na čerpacích stanicích je bezpochyby káva. Staré automaty jsou postupně, ale ne všude, nahrazovány přístrojovým kávovým servisem a majitelé či provozovatelé čerpaček se snaží nabízet zákazníkům kvalitní nápoje. „Jsme v tom velmi nekompromisní, kvalita kávy je pro nás extrémně důležitá. Dbáme také na to, aby se zákazník setkal se stejnou kvalitou v Aši i Ostravě,“ řekl k tématu Filip Balcárek. Roman Benda ponechal na svých čerpacích stanicích klasický automat vedle kávovaru a říká, že vždy záleží na zákaznících, kterou kávu upřednostní: „Mnoho zákazníků si vezme kávu s sebou, ale když ji dostane do porcelánu, rád si posedí.“

Co se týká občerstvení, smysl má studená i teplá nabídka. Jak ale uvedl Tomáš Mikšovský, zejména v případě pečiva je nutné počítat minimálně s měsícem, než si zákazníci na novou nabídku zvyknou. U tranzitních pump to trvá kratší dobu, u městských se provozovatelé musí obrnit trpělivostí.

V případě teplého občerstvení se na pumpách dobře uplatňuje klasika v podobě párku v rohlíků či guláše, ale zjevný je trend zdravé stravy. „Osvědčuje se nám například zdravější varianta standardních sendvičů,“ konstatoval Filip Balcárek. I na stanicích Romana Bendy se budou kromě klasických polévek a guláše pokoušet o zeleninu a zeleninové saláty. Diskutující se shodli, že v případě teplého jídla je rozhodující rychlost, protože pokud zákazník čeká na jídlo dlouho, příště už nepřijde.

Na čerpací stanici by měl řidič možnost posedět. „Důležité je místo, kde lze zkonzumovat v klidu objednaný nápoj či jídlo. Když na jedné čerpací stanici zrušili posezení, úplně se zastavil prodej kávy. Posezení prodej podporuje,“ přízvukoval na závěr panelové diskuse Tomáš Mikšovský.

(GB)

Související články:

7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required