
Boj o zákazníka sílí ve všech oborech a čerpací stanice nejsou výjimkou. Společnost Shell, která na českém trhu provozuje síť více než 170 čerpacích stanic, se rozhodla nabídnout svým zákazníkům za věrnost například asistenční služby. V rámci nového věrnostního programu si tak může každý zákazník, jenž aktivně sbírá body za palivo či občerstvení a utratí na benzince alespoň jednou měsíčně své peníze, vybrat jednu z pěti nabízených služeb zadarmo. Také ale může nasbírané body směnit za slevu v obchodě, nabídku nových partnerů či digitální kartu v mobilu.
Konec toustovačů
Ve 23 zemích celého světa je do věrnostních programů Shell zapojeno více než 53 milionů řidičů. „Společnými jmenovateli všech úspěšných věrnostních programů současnosti jsou jednoduchost, dosažitelnost a atraktivnost odměn a také ubezpečení, že si zákazníka společnost opravdu váží,“ říká Pavel Los, zodpovědný za věrnostní programy Shell po celém světě. Podle něj každý řidič, který využívá věrnostní kartu, utratí v průměru devětkrát více než řidič, který ji nemá. V Čechách je do programu zapojen zhruba každý druhý řidič (velká část z nich však patří firemním zákazníkům), který u benzinky tankuje či se jde občerstvit. Do roku 2025 by firma chtěla podíl těchto zákazníků zvýšit na 70 procent a zároveň navýšit jejich počet až o 15 %.
Věrnostní program Shell ClubSmart byl prvním věrnostním programem pro zákazníky čerpacích stanic na českém trhu, kde působí už od roku 1998. A podle zástupců Shellu potřeboval projít řádnou inovací. „Uvědomili jsme si, že doba výměn bodů za toustovače a jiné v minulosti možná atraktivní věci, je pryč a že chceme být pro naše zákazníky hlavně partnerem na cestách, který jim usnadňuje život,“ vysvětluje filozofii nové nabídky Peter Szabo, který je odpovědný za věrnostní programy v regionu střední a východní Evropy.
Asistenční služby motoristům
Naprostou novinku představuje nabídka asistenčních služeb pro členy věrnostního programu Shell ClubSmart, které budou nabízeny ve spolupráci s partnerem Allianz Assistance. Pravidelní zákazníci čerpacích stanic Shell získávají možnost pomoci na cestách v nejčastějších nepříjemných situacích – výměnu pneumatiky při defektu, dobití baterie, odčerpání nesprávně natankovaného paliva, dovoz paliva při jeho nedostatku nebo právní asistence. Podmínkou pro využití kterékoliv asistenční služby je přitom online registrace v programu Shell ClubSmart a získání alespoň jednoho věrnostního bodu v předcházejícím měsíci. „Změny ve věrnostním programu Shell ClubSmart vycházejí z dlouhodobě získávané zpětné vazby od našich zákazníků a odrážejí se v nich také aktuální světové trendy,“ shrnuje proměnu věrnostního programu Shell ClubSmart Peter Szabo.
Přehled nabízených asistenčních služeb:
- Pomoc při vybité baterii – v případě, že vůz nestartuje z důvodu vybité baterie, asistenční služba pomůže s nastartováním vozidla.
- Oprava poškozené pneumatiky – asistenční služba vymění poškozenou pneumatiku, případně provede provizorní opravu pomocí lepicí sady vozu.
- Odčerpání špatného paliva – asistenční služba zajistí odčerpání nesprávného paliva v případě chybného tankování.
- Dovoz paliva, pokud vám dojde – asistenční služba přiveze a doplní palivo v případě, že vůz zůstane vlivem nedostatku paliva stát na silnici.
- Právní pomoc – asistenční služba v případě potřeby zprostředkuje právní poradenství k mimořádným událostem, které mohou při provozu vozidla nastat.

Shell chce být partnerem na cestách, na kterého je spoleh.
Sleva za body a karta v mobilu
Výměna věrnostních bodů za slevu na palivo, jedna z dosud nejoblíbenějších odměn ve věrnostním programu Shell ClubSmart, se dočkala významného rozšíření. Nyní je možné získané věrnostní body vyměnit také za slevu na zboží nebo služby v obchodě na čerpací stanici (za 100 Shell ClubSmart bodů získá zákazník slevu 10 Kč, slevu lze využít až do výše 90 % hodnoty nákupu.). Veškeré výhody věrnostního programu mohou mít zákazníci nyní vždy po ruce, respektive ve svém mobilu díky digitální kartě, která je nově k dispozici ve stávající aplikaci Shell.

Nově mohou zákazníci za nasbírané body čerpat slevu na zboží nebo služby v obchodě na čerpací stanici.
Nové partnerské spolupráce
Sbírání věrnostních bodů Shell ClubSmart při cestování nyní umožňuje spolupráce s novými partnery Booking.com a Rentalcars.com. Za každé půjčení auta prostřednictvím webu Rentalcars.com a za každou rezervaci ubytování prostřednictvím portálu Booking.com získají zákazníci extra body, pokud se na dané stránky prokliknou přes online stránky věrnostního programu.
Katalog odměn výrazně zeštíhlel a bude obsahovat sezonní nabídky exkluzivních odměn. Chybět nadále nebudou brandované odměny od našich dlouholetých technických partnerů Ferrari, BMW nebo Ducati stejně jako možnost věrnostní body vyměnit za vybrané odměny přímo na čerpací stanici.
(Shell ČR, JH)