
Společnost PKN Orken otevřela v polské obci Michałowice na trase Lodž – Wroclaw benzinku Drive. Nabízí tak nejen rychlé tankování paliva i jeho platbu bez nutnosti navštívit fyzicky benzinku, ale zároveň i možnost rychlého občerstvení bez nutnosti opustit automobil. Podle firmy jde o jasnou odpověď na požadavky zákazníků v oblasti rychlého a efektivního servisu.
Implementaci služby Orlen Drive předcházel výzkum společnosti Kantar TNS, který ukázal velký potenciál pro úspěch takového formátu. Výzkum ukázal, že s tento typ služby je zajímavý pro sto procent zákazníků – řidičů. 85% respondentů průzkumu uvedlo ochotu využít těchto služeb, pokud se v nabídce čerpací stanice objeví.
Řidiči jsou podle Patrycije Klarecké, členky představenstva společnosti pro maloobchodní prodej, stále náročnější a očekávají stále širší nabídku. Jedním z pilířů strategie společnosti je tak rozšiřování služeb v maloobchodním sortimentu. Poptávka po stravování se postupně zvyšuje a PKN Orlen reaguje na tržní trendy, analyzuje možnosti a zavádí nové služby do praxe benzinek. Projekt spadá do strategie rozšiřování QSR (Quick Service Restaurants) na čerpacích stanicích, které míří do transformace na komplexní servisní místa pro zákazníky. I uvnitř čerpacích stanic by měl být k dispozici také samoobslužný kiosek, ktarý má zvýšit nákupní komfort a celkově zkrátit dobu odbavení. Společnost plánuje tento typ služeb implementovat na dalších stanicích, PKN Orlen má ve střední a východní Evropě na 2 800 moderních čerpacích stanic.
(PKN Orlen)