
Stejně jako v loňském roce i letos obhájila společnost Benzina titul Nejdůvěryhodnější značky roku v marketingovém programu Důvěryhodné značky. Ocenění získala v jedné z nejrozsáhlejších nezávislých anket zaměřených na spotřebitelskou důvěru u nás, vedené agenturou Nielsen.
Ve druhé polovině září se do ni zapojilo 4000 respondentů. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili téměř 600 značek v 60 skupinách.
„Ocenění nás těší, je to pro nás znak toho, že tu práci děláme dobře, protože ze značky tradiční děláme značku moderní, která trendy nejen sleduje, ale i určuje,“ říká k ocenění Pavel Kaidl, vedoucí odboru externí komunikace společnosti Unipetrol. Zmínil také, že Benzina investuje do svých zaměstnanců, kteří pak na čerpačkách komunikují s lidmi. „Oni jsou těmi, kteří zákazníky dělají šťastnými,“ doplňuje.

Ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku pro Čerpací stanice převzal pro značku Benzina Pavel Kaidl, vedoucí odboru externí komunikace společnosti Unipetrol (druhý zprava).
Benzina – z legendy se stala „cool“ značka
Objem prodaných paliv dokázala Benzina navýšit od roku 2012 o 86 %, objem prodaného občerstvení dokonce o 294 %. Hrubý provozní zisk se Benzině podařilo od roku 2012 zvýšit o 196 % na úroveň 1,4 miliardy Kč v roce 2017. „Naše budoucnost je v rukou nastupující generace. Podle průzkumů zná značku s legendárním koníkem téměř každý, nicméně z podstaty žít nelze. Mít dobré produkty a služby již dnes nestačí. Dorůstá nová generace hojně využívající sociální média, uvyklá digitalizovanému světu a očekávající osobitý styl a příběh i od čerpacích stanic,“ řekl Marek Zouvala, ředitel sítě čerpacích stanic Benzina skupiny Unipetrol, a dodal: „Hodně se věnujeme péči o vlastní identitu. Snažíme se být cool, jsme aktivní na sociálních sítích, ke komunikaci se zákazníky využíváme nejmodernější způsoby. Zároveň ale zůstáváme uvěřitelní a důvěryhodní. Z našich interních průzkumů i z aktuálně obhájeného ocenění víme, že jdeme správnou cestou.“ Za posledních pět let se stal z Benziny opravdový lídr trhu, který přichází s novými trendy a určuje směr. Svůj tržní podíl navýšila z 15 % v roce 2014 na 23 % v roce letošním. Modernizovala všechny své stanice, zavedla nová paliva EFECTA a rychle rozšiřuje nabídku nepalivových produktů včetně své sítě občerstvení Stop Cafe. Tato bistra jsou dostupná již na 250 stanicích z celkového počtu 406 čerpacích stanic.
Občerstvení byla trefa do černého
Právě v oblasti prodeje občerstvení zaznamenala Benzina nejvýraznější nárůst, a to o 294 % od roku 2012. „Nejsme pouhým prodejcem paliv. Zákazníkům nabízíme široký sortiment doplňkového prodeje a občerstvení s důrazem na kvalitu a zdravý životní styl. Od speciálně mixované fair-trade kávy až po pestrou nabídku občerstvení, která respektuje tradiční české chutě a odráží mezinárodní trendy,“ dodal Filip Balcárek, ředitel pro obchod a občerstvení sítě čerpacích stanic Benzina skupiny Unipetrol.
Hlavním cílem letošního a příštího roku je spuštění a postupné rozšiřování digitální platformy. „K již spuštěným mobilním platbám za tankování a mytí brzy přidáme rozšířené možnosti správy individuálních i firemních karet a bonusový systém,“ odkryl plány Marek Zouvala a dodal: „Pokračujeme také ve výstavbě rychlonabíjecích stojanů, kterých chceme mít příští rok již desítky. Pracujeme také na přípravě instalace prvních stojanů na vodík. Ty zprovozníme na našich čerpacích stanicích v Litvínově, Praze a Brně.“
Češi jsou značkám věrní
Už minulé ročníky programu ukázaly, že čeští spotřebitelé jsou v otázce důvěry poměrně stálí a věrní. Nebylo tedy moc velkým překvapením, že u téměř dvou třetin kategorií nedošlo k výraznější obměně vítězů, prvenství jich letos z celkového počtu obhájilo 39. I letos se přitom potvrdilo, že Češi dávají přednost tradičním českým značkám, a to ve více než polovině případů. Mezi tuzemské značky, které každoročně porážejí mezinárodní giganty, se tak opět zařadily například Božkov, Kofola či Savo.
(Důvěryhodné značky)