
V rámci nabídky impulzního zboží platí, že si zákazník pouhým pohledem na daný výrobek musí uvědomit, že ho potřebuje. Tento sortiment nabízí obchodníkům velkou příležitost. Patří k pokladnám i do regálů, láká zákazníky udělat rozhodnutí hned a v místě nákupu. Hlavním důvodem pro jeho koupi bývá spontánnost a také náhlé zákazníkovo uvědomění.
Impulsu napomáhají designově zajímavé obaly, které podporují myšlenku okamžitého nákupu. Podstatný vliv má chuť. Dokáže-li ji obal vzbudit, je vyhráno. A benzinky jsou pro impulzní nákupy velmi důležitým kanálem. Jak pro rychlé občerstvení, tak pro typické impulzní kategorie jako jsou žvýkačky, cukrovinky a další produkty sloužící jako drobné snacky. Zákazníci stále častěji vyhledávají zdravější alternativu typickému a ne příliš zdravému rychlému občerstvení a sahají po tyčinkách všeho druhu. Na to zareagovala například společnost Nestlé Česko, která se rozhodla svou novou produktovou řadu pod značkou YES! uvést právě v síti benzinek a on-line prodejen potravin.

Tyčinky jsou umístěné v impulzní zóně s jasním označením Akce a zobrazením ceny.
„Vstupujeme do segmentu zdravého snackingu se třemi novými výrobky pod značkou YES! Dva produkty jsou založeny především na oříšcích, namočeny v čokoládě a dochuceny mořskou solí a nebo brusinkami. V obou variantách je použita hořká čokoláda. Třetí varianta je složena ze zeleného jablka, červené řepy a mandlí,“ přibližuje benefity nové řady Jiří Zeman, category development manager confectionary společnosti Nestlé Česko. Všechny tyto nové tyčinky najde zákazník v e-shopech Rohlik.cz a Košík.cz a na čerpacích stanicích Benzina, MOL Česká republika a Shell. K dispozici jsou také v síti multikin. „Nejdříve budujeme distribuci v místech, kde se pohybuje cílová skupina nejvíce a je největší potenciál k impulznímu nákupu,“ vysvětluje strategii Jiří Zeman.

Nové tyčinky cílí na zákazníky, kteří si pečlivě hlídají, co jedí, zároveň jsou ale ochotni zkoušet nové a neotřelé chutě.
Také pumpy tuto nabídku vítají. „Nabídku zboží na našich čerpacích stanicích průběžně obměňujeme v souladu s aktuálními trendy. Sledujeme nákupní potřeby našich klientů a měnící se trendy v chuti. Proto jsme do nabídky zařadili i tyčinku YES!,“ říká Filip Balcárek, ředitel shop & gastro společnosti Benzina. Ta na svých čerpačkách v rámci konceptu Stop Café stále rozšiřuje nabídku zdravějšího občerstvení na cestách.
(JH)