logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • 30. září zavítá na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...
  • Na českém maloobchodním trhu se v posledním roce (23. 5. 2022 až 21. 5. 2023) prodala káva za...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol uskutečnila ve spolupráci s městy Most a...
  • Návrh nové emisní normy Euro 7 bude nakonec výrazně mírnější, než bylo původně navrženo. Shodli...

Dvě třetiny Čechů kupují jako vánoční dárek alkohol. Nejčastěji za něj utratí mezi 300 a 500 korunami

13. prosince 2018
Data 0
1727
Dvě třetiny Čechů kupují jako vánoční dárek alkohol. Nejčastěji za něj utratí mezi 300 a 500 korunami

Dvě třetiny Čechů kupují alkohol jako vánoční dárek. Obdarovávají jím především rodinu a přátele, méně často pak kolegy a obchodní partnery. Nejčastěji utrácejí Češi za alkoholický vánoční dárek mezi 300 a 500 korunami a obvykle kupují víno či sekt. A právě víno či sekt jsou mezi Čechy také nejoblíbenějším alkoholem v době vánoční. Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere na vzorku pěti set respondentů z české internetové populace starší 18 let.

Dvě třetiny dospělé internetové populace již někdy zvolily jako vánoční dárek alkohol. 16 % jej dokonce kupuje pravidelně každý rok. Mezi ty, které alkoholickým vánočním dárkem obdarováváme nejčastěji, patří rodina (81 % dotazovaných) a přátelé (48 %). Výrazně méně často volíme alkohol coby vánoční dárek na poli profesním. Kolegům jej o Vánocích daruje jen každý desátý z nás.

Přečtěte si také
Alkoholické nápoje: Jägermeister 0,1l

Další otázka výzkumu zjišťovala, jaký druh alkoholu pod stromeček obvykle kupujeme. Nejčastěji to bývá víno či sekt, které coby vánoční dárek volí 35 % dotazovaných, dále whisky (24 %) a rum (12 %).

Co se týče útraty za alkoholický vánoční dárek, 38 % Čechů se pohybuje v rozmezí 300 a 500 korun. Nad 500 korun běžně utratí 26 % respondentů, třetina pak utrácí mezi 100 a 300 korunami. Méně než 100 korun za alkoholický vánoční dárek zaplatí jen pouhá 2 %.

Na závěr respondenti uváděli, jaký druh alkoholu pijí o vánočních svátcích nejčastěji. Žebříček vyhrává u obou pohlaví víno či sekt – pro konzumaci v čase vánočním jej volí 48 % žen a 55 % mužů. Druhým nejoblíbenějším alkoholickým nápojem je mezi ženami vaječný likér (37 %), muži naopak dávají přednost pivu (41 %).

Dle monitoringu reklamy společnosti Nielsen Admosphere inzeroval ze značek alkoholu (mimo pivních značek) mezi lednem a říjnem 2018 nejvíce Božkov. Ceníková hodnota jeho reklamy přesáhla 97 milionů korun. Druhý Jägermeister umístil inzerci v hodnotě necelých 50 milionů korun a třetí Fernet Stock využil za deset měsíců reklamní prostor v hodnotě téměř 39 milionů korun.

Skončí prodej alkoholu na benzinkách?

Související články:

Alkoholické nápoje: Jägermeister 0,1l

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required