Společnost Benzina získala ocenění Obchodník roku 2018 v kategorii Čerpací stanice s prodejnou v soutěži Mastercard Obchodník roku. Předběhla tak loňského vítěze kategorie, společnost Shell, která se umístila na druhém místě. Třetí místo obsadila společnost Tank Ono. Slavnostní ocenění na galavečeru převzala Agnieszka Bobrukiewicz, head of retail marketing společnosti Unipetrol RPA.
„Ocenění v soutěži považuji za potvrzení našeho obchodního úspěchu v posledních letech, velice si ho vážím a našim zákazníkům děkuji za projevenou důvěru. Jsme moderní a řidiči preferovanou značkou, což se projevilo i v průzkumu agentury GfK mezi zákazníky v rámci této soutěže. I v blízké budoucnosti hodláme razantně rozvíjet naše služby. Pracujeme například na doplnění nabídky tankovacích karet, na zlepšení služeb zákaznického centra a na rozšíření našich online služeb v rámci mobilní aplikace,“ řekl Marek Zouvala, ředitel řetězce čerpacích stanic Benzina, patřícího do skupiny Unipetrol.
Od roku 2012 Benzina zmodernizovala většinu svých čerpacích stanic, rozšířila služby, zavedla nový koncept občerstvení Stop Cafe a představila nová paliva Efecta s čistícím účinkem pro motor. Tyto investice o celkové výši 2,5 miliard Kč výrazně přispěly k tomu, že Benzina je dnes lídrem českého trhu a také moderní a mezi řidiči nejoblíbenější značkou. Za posledních pět let Benzina každoročně zvyšovala počet čerpacích stanic a objem celkové výtoče. Také díky nedávnému převzetí 60 čerpacích stanic od společnosti OMV, které Benzina dokončila v průběhu minulého roku a rozšiřování svých franšíz, navýšila svůj tržní podíl z 15 % v roce 2014 na aktuálních 23,2 %. Ke zvýšení tržního podílu přispěla také modernizace celé sítě a investice do rozvoje konceptu občerstvení Stop Cafe, které je již dostupné na 270 stanicích ze současných 409 čerpacích stanic.
O vítězství v kategorii Zákaznický zážitek bojovala ze segmentu čerpacích stanic společnost MOL s konceptem Fresh Corner. Jejími soupeři se staly projekt Manifesto Market a společnost JIP Východočeská s novou koncepcí prodejen. Vítězství nejlepšího zákaznického zážitku se nakonec odnesl projekt Manifesto Market.
Mastercard Obchodník roku je významným oceněním nejlepších obchodníků v maloobchodu v České republice. Vítězové devíti oborových kategorií již šestnáctého ročníku této soutěže byli oceněni na základě reprezentativního průzkumu veřejného mínění prováděného agenturou GfK Czech, s.r.o.
Shell získala ocenění Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2017