
Česká pošta pokračuje i letos v projektu Pošta Partner. V loňském roce převedla na smluvní partnery celkem 155 provozen, ke konci roku tak fungovalo celkem 583 pošt Partner. Další pozvolna přibývají, k 1. březnu letošního roku jich bylo celkem 604. Pošty Partner jsou umístěné obvykle na menších vískách, vhodnými prostory jsou pro ně ale také čerpací stanice. Jejich potenciál ještě zdaleka není vyčerpán, pošta Partner se totiž v České republice nachází zatím jen na třech čerpacích stanicích.
Pošta partner se nachází na čerpací stanici v Nižboru a Vílanci, obě jsou otevřeny přibližně rok a rok a půl. Nově je od 1. 2. 2019 otevřena pošta Partner v Malé skále na Trutnovsku v prostorách čerpací stanice GBO. Díky tomuto konceptu tak obyvatelé obvykle menších obcí nepřijdou o žádnou z běžných služeb, na které jsou na České poště zvyklí. Pošta Partner je totiž plnohodnotnou alternativou pošty. Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoli přímo Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb ale není mezi pobočkou a poštou Partner žádný rozdíl, zajišťuje příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží a vybrané služby, jako jsou například prodej kolků, on-line dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií, prodej dálničních kupónů a volný prodej tisku. Subjekt, který poštu Partner provozuje tak může získat každý měsíc nějakou tu korunu navíc a navíc přítomnost poštovních služeb přiláká i zákazníky, kteří na benzinku nejedou prvoplánově tankovat.
Pošta může přilákat potenciální zákazníky
„Umístění pošt Partner na čerpacích stanicích je pro Českou poštu určitě zajímavé,“ říká Ivo Vysoudil, specialista pro komunikaci České pošty a dodává, že jednou z velkých výhod může být provozní doba čerpací stanice, která bývá mnohdy dlouhá nebo dokonce nonstop. Provoz také bývá většinou zajištěn i o víkendech. Partnerská spolupráce tak může znamenat dobrou příležitost, ze které dokáže šikovný pumpař těžit – nabízí zákazníkům žádané služby navíc a zároveň je může oslovit s nabídkou přímo v obchodě, ať už půjde o kávu či párek v rohlíku.