Automobilová federace FIA si nechala vypracovat studii bilance skleníkových plynů, s ohledem na celý životní cyklus vozu včetně přihlédnutí k emisím vznikajícím při výrobě paliv. Výsledky možná někoho překvapí, pro odborníky ale nepřinesla studie příliš mnoho nového. Elektromobily vycházejí nejpříznivěji pouze za předpokladu výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, nejlépe pak vychází auto na CNG a dobrý je i vodík.
Studie společnosti Joanneum Research ještě není přístupná, k dispozici bude až na podzim, už teď je ale podle stránek německého autoklubu ADAC zřejmé, že auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elekromobily. Pokud totiž do výpočtu emisí, které vznikají při provozu auta, zařadíme také emise z výroby a recyklace vozu a výroby pohonných hmot, nevycházejí tu elektromobily zrovna nejlépe.
Přesněji řečeno se elekromobil jeví jako výhodnější, až když má najeto 127 500 km. Situace by se samozřejmě změnila, pokud by elektřina pocházela z obnovitelných zdrojů, jinak autoři studie počítají s energetickou náročností při výrobě vysokopaměťových akumulátorů. Právě tady studie říká, že ani za celý životní cyklus elekrické auto „nedožene“ srovnatelný vůz s CNG pohonem. A ještě lépe pak vychází vodík. Ovšem zase jen za předpokladu, že je vyroben 100% z obnovitelných zdrojů, což se v komerčním nasazení zatím nedaří.