Které značky jsou pro české spotřebitele v roce 2019 ty nejdůvěryhodnější? To se i letos dozvěděli hosté slavnostního galavečera 5. ročníku marketingového programu Důvěryhodné značky, který tento rok poprvé hostily prostory Národního domu na pražském Smíchově. Role moderátora a průvodce večerem se tento rok nově zhostil herec a moderátor Tomáš Hanák. V kategorii čerpacích stanic opět zvítězila značka Benzina. Na druhém místě se umístila značka Shell a na třetím Tank Ono.
Do jedné z nejrozsáhlejších nezávislých anket zaměřených na spotřebitelskou důvěru u nás, vedené agenturou Nielsen, se ve druhé polovině září zapojilo 4000 respondentů. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili přes 600 značek v 65 skupinách.
Oproti minulému roku došlo k lehkému nárůstu počtu kategorií, což umožnilo nástup nových hráčů. Vedle už tradičních kategorií (např. bank, prodejců obuvi, dodavatelů energie, drogerií, piv, stavebnin…) měli spotřebitelé poprvé možnost hodnotit značky i v kategoriích, jako jsou kavárny, parfumerie, letecké společnosti, prodejci šperků, spořicí účty nebo poskytovatelé mimobankovních půjček. Nově došlo také k rozšíření kategorií z lékárenského odvětví, kde byly poprvé porovnávány například značky přípravků proti alergii nebo veterinárních přípravků. Respondenti i tentokrát vybírali v jednotlivých kategoriích maximálně z 10 nejsilnějších značek v prodejích, což byl současně hlavní parametr pro zařazení značky do průzkumu.
Kompletní přehled vítězů najdete na webu Důvěryhodné značky.
Benzina obhájila prvenství z loňského roku, je Nejdůvěryhodnější značkou