
Káva hraje na tuzemských čerpacích stanicích klíčovou roli doplňkového sortimentu, a stále více tu nabírá na důležitosti nejen kvalita kávy samotné, ale také servis, který se s ní pojí. I v případě občerstvení už nestačí párek v rohlíku, ale zákazníci stále častěji sahají po alternativních nabídkách, zkoušejí novinky a kvitují rozmanitou nabídku, včetně nemasových variant, jak si můžete přečíst v článku „Káva hraje na tuzemských čerpačkách stále prim“.
„Zážitku podléhá každý detail.“
Zaměřili jsme se na proces pozorování a vyhodnocování chování zákazníka. Tomu, aby každý dostal stoprocentně pozitivní prožitek, podléhá opravdu každý detail. Jak na vás stanice působí, kam si sednete, jak daleko musíte jít s kelímkem kávy, než se usadíte, nebo jaký dojem máte z obsluhy. A samozřejmě i to, že nemusíte u kávovarů hledat po kapsách drobné, ale zaplatíte pohodlně kartou u obsluhy.
Ivo Velíšek, retail shop sales manager, MOL Česká republika
„Zákazníci vyžadují kvalitu, včetně servisu.“
Prodej kávy na čerpacích stanicích EuroOil má dlouhodobě vzrůstající tendenci. Vnímáme, že zákazníci jsou stále náročnější a vyžadují kvalitu, včetně servisu. Aktuálně proto máme naplánovanou obměnu všech automatů na kávu v celé síti.
Tomáš Hálek, vedoucí oddělení suchého zboží, EuroOil
„Na Benzinu se jezdí pro velkou kávu.“
Roste poptávka po mléčných nápojích a klesá obliba typického espressa. Nejprodávanějším kávovým nápojem je u nás káva s mlékem, následuje cappuccino a cafe latte. Stále více zákazníků také volí velkou kávu v „mega“ kelímku. Její podíl před třemi roky nedosahoval ani pěti procent, v současnosti už překročil dvacet procent.
Filip Balcárek, ředitel pro shop a gastro, Benzina
„Roste poptávka po kvalitě i profesionální prezentaci.“
Dobrá prezentace může prodej kávy i zněkolikanásobit. Vnímáme rostoucí oblibu espresso mléčných specialit z čerstvého mléka a také odklon od nekvalitních tenkostěnných plastových kelímků.
Alena Lišková, trade marketing manager, Tchibo Coffee Service Czech Republic