logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Když před dvěma měsíci vyhlásil Aures Holdings, provozovatel sítí AAA Auto a Mototechna, spolu s...
  • Skupina MOL a společnost DKV Mobility podnikají další krok směrem k udržitelné mobilitě:...
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti MOL zažilo příznaky ospalosti, jako jsou těžká víčka,...
  • Orlen, největší síť čerpacích stanic v České republice, připravila novinky pro nadcházející...

Před začátkem sezony mají nejlepší distribuci novinek v kategorii zmrzlin čerpací stanice

27. ledna 2020
Sortiment 0
1961
Před začátkem sezony mají nejlepší distribuci novinek v kategorii zmrzlin čerpací stanice

Společnost 4 P & P prostřednictvím tazatelské sítě SmartSpotter realizovala v průběhu loňského roku průzkum zaměřený na novinky ve zmrzlinách. Tato kategorie je v Česku velmi populární a téměř každý výrobce přichází na začátku sezony s novými variantami či příchutěmi zmrzlin. Jak se těmto novinkám daří a jak je vnímají nakupující? A jakou roli tu hrají čerpací stanice? 

Informace o novinkách začínají výrobci komunikovat již v prvních jarních měsících. Panel nakupujících tak začal v dubnu loňského roku kontrolovat dostupnost těchto novinek v různých prodejních kanálech (čerpací stanice, tradiční trh, tabáky atd.). Kontrola distribuce novinek probíhala ve čtyřech vlnách. Start sezony (duben), začátek hlavní sezony (květen a červen), hlavní sezona (červenec a srpen) a závěr sezony (září a říjen).

Průzkum distribuce ukázal, že novinky se před začátkem sezony dostaly jen asi do dvou třetin plánovaných obchodů. Nejlepší distribuce novinek byla na čerpacích stanicích (77 %), nejhorší pak na tradičním trhu (60 %). Ve větších městech (Praha, Brno, Ostrava) byla distribuce novinek dokonce méně než 50 %. V závěru sezony docházelo ke kontrolám distribuce u kelímkových zmrzlin na doma o objemu 300 až 500 ml. Ty v mrazicích boxech nahrazují místo některých nanuků. Distribuce kelímkových zmrzlin dosáhla v závěru sezony jen okolo 60 %, ve velkých městech byly tyto produkty jen asi ve třetině obchodů.

A jak nové varianty či příchutě zmrzlin vnímají nakupující? Některou z novinek vyzkoušel jen přibližně každý druhý nakupující (52 %). Naprostá většina však vyzkoušela novinku s tradiční příchutí, jako je vanilka, čokoláda nebo jahoda. Jen 19 % nakupujících vyzkoušelo novou příchuť, jako například mango nebo třešeň. Nakupující také oznámkovali chuť nových příchutí. Zatímco tradiční příchutě dostaly školní známku jedna minus, u netradičních příchutí se známka pohybovala okolo trojky.

Další monitoring jednotlivých tržních kategorií najdete v sekci Publicistika časopisu Zboží&Prodej.

Zdroj: Zboží&Prodej (č.268) 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required