Nezbytná hygienická opatření dávají zelenou platbám v mobilu

V souvislosti s pandemií COVID-19 dodržují čerpací stanice nezbytné zásady pro omezení šíření nákazy. Kromě základních hygienických opatření apelují na zákazníky, ale volili raději platby kartou – ať už standardní platební nebo tankovací a to nejlépe v mobilu. Výrazně se tak omezí kontakt s obsluhou čerpací stanice i s ostatními motoristy a je větší šance vyhnout se riziku nakažení. 

Lidé berou situaci vážně. „Hned první den celorepublikové karantény klesly odběry pohonných hmot na 60 procent běžných objemů. Očekáváme však, že jakmile pomine prvotní šok, provoz se začne vracet do normálu,“ popisuje situaci Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje tankovací karty Shell a EuroOil. „Ceny pohonných hmot v současnosti stále prudce klesají. Podle statistik Evropské komise z minulého týdne stojí v Česku litr nafty 29,85 korun, což je mezitýdně skoro o 75 haléřů méně. Plošná cena nafty v síti Shell však tento týden spadla na 26,99 Kč/l, v síti EuroOil pak dokonce na 26,29 Kč/l,“ dodává Damir Duraković.

Výzva zákazníkům: plaťte rovnou z mobilu nebo kartami

Na většině čerpacích stanic Shell mohou zákazníci platit za palivo přímo ze svého auta díky digitální peněžence Masterpass by Mastercard, na čerpacích stanicích Benzina platí zákazníci díky mobilní aplikaci Benzina platby přímo u tankovacího stojanu. I další čerpací stanice vyzývají zákazníky, aby při svých platbách dali přednost těm bezhotovostním.

Podle Damira Durakoviče roste díky koronavirové nákazy význam využití tankovacích karet, které mohou využít i živnostníci a firmy a chránit tak své zaměstnance. S tankovací kartou lze stejně jako běžnou platební kartou platit také mobilním telefonem. „Například v síti čerpacích stanic Shell tak není vůbec nutné platit u pokladny a přijít tak do styku s obsluhou a dalšími zákazníky. Stačí jen telefonem vyfotit QR kód přímo na tankovacím stojanu a platba proběhne prostřednictvím platební aplikace,“ dodává Damir Duraković.

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail