Jak si letos povede elektromobilita? Podle studie společnosti PricewaterhouseCooper nazvané PwC Strategy&, kterou si můžete stáhnout, je zřejmé, že Evropa je elektromobilním lídrem, alespoň pro první čtvrtletí letošního roku, kdy se nejvíce elektromobilů prodalo právě zde. Celkem to bylo 79 300 elektromobilů, zatímco v Číně se prodalo o něco méně (77 265 elekromobilů). Naopak v Americe se prodalo jen 46 000 kusů, a to díky nejprodávanějšímu vozidlu Tesla Model 3.
V současné chvíli není zřejmé, jaký dopad bude mít koronavirová epidemie na další vývoj elektromobility. Odhaduje se, že celkový pokles bude někde mezi 10 až 40 %, další vývoj záleží na kupní síle potenciálních zákazníků i cílených dotacích a státní podpoře, která je v argumentaci proč zvolit elektromobil, účinná. Očekává se, že právě dotace a státní podpora budou hrát hlavní roli v jednotlivých programech obnovy ekonomiky po krizi, která bude reflektovat i regulační a environmentální cíle.
V Evropě patří mezi nejsilnější trhy pro elektromobilitu Německo, Francie, Velká Británie, Španělsko a Itálie. Lze jen spekulovat, zda by Čína nepředstihla v prvním čtvrtletí Evropu, pokud by se nepotýkala s koronavirovou epidemií, to ukáže až další vývoj a čísla. Očekává se, že Čína v následujícím období Evropu v číslech opět překoná. Pomoci tomu mají právě plánované dotace.
Studie dále odhalila, že zhruba jedno ze sedmi vozidel v Evropě má něco společného s elektromobilitou – ať už je čistě elektrické nebo se jedná o hybridy. Například v Německu tak za první čtvrtletí tohoto roku v porovnání s tím minulým vzrostly prodeje plug-in hybridů (PHEV) o 266,8 %.