logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Síť čerpacích stanic OMV a obchodní řetězec Billa zahájily nový formát spolupráce – obchody VIVA...
  • Britská energetická společnost Shell v Číně otevřela svou největší dobíjecí stanici pro...
  • Společnost Čepro slavnostně položila základní kámen pro výstavbu šesti nadzemních...
  • Zdražování pohonných hmot v tuzemsku neskončilo, litr benzinu už stojí přes 40 korun. Natural 95...

Nielsen: Podíl privátních značek na čerpacích stanicích roste

3. června 2020
Zpravodajství 0
1265
Nielsen: Podíl privátních značek na čerpacích stanicích roste

Zákazníci realizují na čerpacích stanicích rozličné mise, kromě pohonných hmot sem míří hlavně za kávou i občerstvením, sílí tlak na čerstvost. Nejrychleji rostoucími kategoriemi nákupního košíku jsou nealkoholické nápoje, energy drinky či pivo, mírně oslabily minerálky či cukrovinky, stoupá podíl privátních značek.

„Čerpací stanice se mění z místa, kde se pouze tankovalo na místo, kam si lidé rádi zajdou na kávu, sjednají si tu schůzku nebo tu pořídí rovnou celý běžný nákup,“ přibližuje výsledky studie Nielsen Shopper Trends client business partner v oddelení retailer services Lenka Láchová. Auditovaným kategoriím, které společnost monitoruje, vzrostly tržby v loňském roce téměř o deset procent (9,6 %). Celkově tvoří prodej auditovaných kategoriích na čerpacích stanicích dvě procenta maloobchodního trhu, v čistě potravinových kategoriích je to 2,6 %.

Nejvíce se daří nealkoholickým nápojům, velmi výrazné jsou na trh čerpacích stanic energetické drinky a pivo. Oslabují minerální vody, cukrovinky i zmrzlina. „Narůstá důležitost ledové kávy a také vody, celkové tržby potravinových kategorií rostou meziročně o skoro deset procent,“ upřesňuje Lenka Láchová. Zákazníci očekávají v sortimentu čerpacích stanic i prémiové výrobky.

Velcí tržní hráči investují do privátních značek, ty se objevují například v kategorii ledových káv, energy drinků nebo balené vody. Podíl privátních značek na celkových tržbách už dosahuje 1,4 %.

Srovnání čerpacích stanic na trhu měří studie Shopper Trends díky tzv. Store Equity Indexu, který kvantifikuje sílu značky jednotlivých značek. Úroveň indexu je stanovena na základě čtyř okruhů otázek týkajících se oblíbenosti čerpacích stanic, ochoty doporučit stanici rodině či známým, ale i ochoty zaplatit za zboží na dané čerpací stanici více nebo ochoty cestovat do něj delší vzdálenost. Na vrcholu žebříčku je společnost Shell, dohání ji Benzina. „Benzina remodeluje prodejny, vylepšuje gastronomický koncept a to se odráží ve vnímání zákazníků,“ říká Lenka Láchová, podle které meziročně posílil také MOL, OMV si drží v hodnocení stabilní pozici.  Pokud se na čerpací stanice podíváme optikou generací, pak Benzina velmi výrazně dominuje u mladších spotřebitelů, MOL a Shell má zákazníky věkově vyrovnané, nejmenší rozdíl mezi vnímáním značky mladšími a staršími spotřebiteli je u OMV.

 

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required