logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Kategorie: Pet food Produkt: PrimaCat Classic kapsičky pro kastrované kočky Nové kapsičky...
  • Kategorie: Slané pochutiny Produkt: Pečené a křupavé snacky od slona! Slon Manolo přináší...
  • 30. září zavítá na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...
  • Na českém maloobchodním trhu se v posledním roce (23. 5. 2022 až 21. 5. 2023) prodala káva za...

Přestavby na LPG se stále častěji týkají i nových motorů s přímým vstřikováním

5. května 2021
Zpravodajství 0
1344
Přestavby na LPG se stále častěji týkají i nových motorů s přímým vstřikováním

Loni byly v Česku přestavěny na LPG asi 4 000 vozidel. Přestavba benzínových motorů na autoplyn ale není jen záležitostí starších motorizací s nepřímým vstřikováním paliva. Podle odborníků totiž v poslední době nastal ve vývoji přestavbových systémů velký pokrok. Na LPG tak mohou jezdit i zcela nové modely s přímým vstřikováním benzínu, příkladem je čtvrtá generace Škody Octavia s agregátem 1,5 TSI. Ve velké míře se podle osloveného specialisty přestavuje na plyn Škoda Kodiaq 2,0 TSI.

Statistiky Ministerstva dopravy ČR uvádějí, že v roce 2020 bylo provedeno celkem 4 423 dodatečných montáží i demontáží LPG a CNG systémů. Podle odhadu České asociace LPG (ČALPG) z tohoto údaje vyplývá, že se počet vozidel přestavěných na spalování LPG pohyboval okolo 4 000. „Dodatečné přestavby činí dominantní podíl ‚nových‘ vozidel na LPG. I tak ale bylo loni registrováno poměrně velké množství vozů s tovární LPG zástavbou. Na trh totiž uvedly nové modely na LPG automobilky Dacia a Renault,“ říká Ivan Indráček, předseda ČALPG. V obou případech se jedná o vozy s tříválcovým motorem 1,0 TCe. Dle informací strakonické společnosti Autogas – Centrum však bude zanedlouho k dispozici také kit pro přestavbu motorů Dacia 1,3 TCe.

Přečtěte si také
Česká asociace LPG: Loni přibyl rekordní počet LPG vozů

Letos roste podíl přestaveb přímovstřikových motorů

Obecně stále platí, že nejjednodušší i nejlevnější je přestavět na LPG klasický motor s nepřímým vstřikováním benzínu do sacího potrubí, jakým disponují většinou starší modely automobilek. Podle Jaroslava Jiránka ze společnosti Gasinsight, která se mimo jiné podílí na vývoji nových systémů LPG, ale zaznamenal obor přestaveb motorů se vstřikováním benzínu přímo do válců nebo kombinací obou typů vstřikování (duální vstřikování) za poslední dobu velký pokrok. V letošním roce tak podle něj výrazně roste podíl přestaveb přímovstřikových motorů.

„Přední dodavatelé LPG systémů drží krok s aktuální nabídkou automobilek. Běžné a oblíbené jsou přestavbové sady například pro motor koncernu Volkswagen 1,4 TSI 92 kW, který se objevuje v modelech Octavia, Superb, Yeti, Golf a dalších. Například holandská společnost Prins už však dodává i sady pro výrazně upravenou verzi tohoto motoru, a to 1,5 TSI 110 kW, kterým disponuje například čtvrtá generace Octavie,“ popisuje Jaroslav Jiránek ze společnosti Gasinsight.

Přečtěte si také
ČOI: Kontroly pohonných hmot v roce 2021 odhalily zhoršení u LPG

Rychlost pro firemní vozy

Dodatečná přestavba motoru na autoplyn vyjde majitele vozu dráž než příplatek v případě tovární zástavby, u některých výrobců vozidel je však jedinou cestou, jak zajistit plynový pohon. Vzhledem k ceně LPG, která je ve srovnání s benzínem dlouhodobě poloviční, je ale návratnost této investice jen otázkou najetých kilometrů. Velmi rychlá tak může být zvláště u firemních vozů. „Za nás mohu říct, že v oblasti přestaveb motorů s přímým vstřikem vévodí Škoda Kodiaq 2,0 TSI ve variantě 132 a 140 kW, jejíž přestavbu poptávají hlavně firemní zákazníci. Jde o příklad motoru s duálním vstřikováním paliva a cena realizace přestavby se proto pohybuje výše, dle individuálních požadavků zákazníka od 42 do 50 tisíc korun,“ popisuje Jaroslav Jiránek.

Časté jsou také přestavby modelů Rapid nebo Fabia v motorizaci 1,2 TSI o výkonu 63 až 81 kW, ale též starší motorizace 1,4 TSI 92 kW. Cena přestavby u zmíněných motorizací začíná podle Jiránka na částce 29 000 Kč. U tuzemského nejprodávanějšího modelu Škody Octavia se v současnosti v největší míře přestavuje její druhá generace s motorem 1,8 TSI 118 kW nebo obě 110kW varianty u třetí generace. „Co se týče jiných značek, těm pak vévodí Kia Sportage 1,6 GDI,“ doplňuje Jiránek ze společnosti Gasinsight.

Přestavbový kit pro koncernové motory 1,5 TSI 110 kW nedávno uvolnil do prodeje také italský výrobce Lovato, jak uvedla Společnost Autogas – Centrum, která se na přestavby vozů na LPG a CNG specializuje již více než 28 let. „Kupříkladu přestavba nové Octavie čtvrté generace s motorem 1,5 TSI by měla předběžně stát asi 37 tisíc korun,“ doplňuje Evžen Procházka, technik společnosti.

 

Související články:

Česká asociace LPG: Loni přibyl rekordní počet LPG vozů ČOI: Kontroly pohonných hmot v roce 2021 odhalily zhoršení u LPG

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required