logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Přestože hodně automobilových značek zdůrazňuje ekologické výhody svých elektrických modelů,...
  • Společnost Shell Czech Republic, která v loňském roce představila svou první LNG stanici v České...
  • V úvodních třech měsících roku zaznamenal trh s novými užitkovými elektromobily v Evropské unii...
  • Skupina Orlen Unipetrol v rámci strategie udržitelného rozvoje a dekarbonizace posiluje rozvoj...

Kongres Čerpačka 2021: Není důvod panikařit, říká Radek Špicar

31. října 2021
Zpravodajství 0
904
Kongres Čerpačka 2021: Není důvod panikařit, říká Radek Špicar

Do budoucí podoby vozového parku měli možnost nahlédnout všichni účastníci kongresu. Stalo se tak díky prezentaci Radka Špicara, viceprezidenta pro hospodářskou politiku a export Svazu průmyslu a dopravy v ČR. Věnoval se dopadům technologických změn na automobilový průmysl, dále elektromobilitě a autonomnímu řízení, stejně tak i tomu, jak by čerpací stanice na tyto změny měly reagovat.

Na začátku přednášky zaznělo, že reálná ekonomika v několika ohledech předbíhá možnou budoucí regulaci a politický tlak na zavádění elektromobility, jemuž jsme všichni vystaveni.

Bavíme se o poměrně dlouhém horizontu

Kdo na snižování uhlíkové stopy vyvíjí největší tlak? Jsou to finanční trh a banky. To znamená, že jakákoliv firma, která se v budoucnosti bude snažit získat úvěr, bude pod velmi tvrdým tlakem, aby ukázala svůj CO2 audit. Například společnost Tesla je z pohledu reálné ekonomiky větší než devět největších automobilek světa dohromady. Na tom je jasně vidět, čemu finanční trhy, včetně investičních fondů, věří. „Lze tedy nařizovat, bojovat proti restrikcím, ale podívejme se na to, jak vypadá současná podoba ekonomiky. Co s tím? Je to reálná hrozba pro české automobilky, občany? Může se zdát, že se řítíme do nějaké apokalypsy, která z mediálního masírování nastane už velmi brzy. Já bych však chtěl zdůraznit, že se nebavíme o následujících letech, ale poměrně dlouhém horizontu,“ deklaruje Radek Špicar. Ve všech plánech totiž figuruje zákaz prodeje, ale ne zákaz výroby. To jsou dvě odlišné věci.


Spalovací automobily po roce 2035 „nevymřou“


Změna znamená příležitost

Změna ale přece jen nastane. Už teď je dobré se zamyslet nad tím, jaký postoj k této revoluci kdo zvolí. Jako první nastupující trend zaznamenávají dealeři automobilů. Ti jsou totiž už nyní nuceni pod tlakem prodávat především elektromobily, které jsou drahé, mají omezený dojezd a infrastrukturu. A v České republice to není úplně atraktivní nabídka pro zákazníky. „Například proti Německu máme třetinovou kupní sílu a také třetinové platy, což znamená, že málokdo si může dovolit elektromobil za cenu jednoho milionu a více. Dealeři se s tím snaží popasovat a už nyní to berou jako obrovskou příležitost do budoucna,“ konkretizuje Radek Špicar.


„Je to panoptikum.“ Je zajímavé, že se změnou, respektive snižováním CO2 se začalo u automobilů. Přitom například nákladní lodě by se v tomto ohledu nabízely jako první, protože jimi produkované emise jsou obří. Tohle nechápu, považuji to za chybu. Proč k tomu došlo? Protože automobil vidí každý, každý den. Proto je z pohledu změny vnímání spotřebitelů bohužel vhodnější začít tímto způsobem.


Čerpadláři mají dostatek času

Panika tak není na místě, ale je důležité začít se na budoucnost pomalu, ale jistě připravovat co možná nejdříve. Nečekat na to, až to nastane, ale právě v době, kdy na to je čas, s tím začít. Změna totiž bude znamenat možnost přijít s větší nabídkou než jen s naftou a benzinem. Připravit se na vodík, na nabíjení elektromobilu. „Když se mě někdo zeptá, zda čerpací stanice budou v budoucnu zapotřebí, odpovídám, že ano. Je ovšem pravda, že v budoucnu nebude zapotřebí tolik čerpacích stanic. Proto kdo začne dříve a připraví se na to, bude mít velkou výhodu a bude existovat i nadále,“ shrnuje Radek Špicar.

GP

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required