logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Prodejny potravin Viva Billa budou zákazníkům k dispozici na desítkách čerpacích stanic OMV na...
  • Skupina Orlen Unipetrol pokračuje v modernizaci a rozvoji své sítě Orlen Benzina. Jedním ze...
  • Ceny nafty v posledních týdnech ještě zrychlily pokles a tankovat se dá i za méně než 30 Kč/l....
  • Monitoring jakosti pohonných hmot České obchodní inspekce v březnu odhalil tři nevyhovující...

Radek Hrachovec: Pozor na smrtelné hříchy při tvorbě věrnostního programu

29. listopadu 2021
Zpravodajství 0
663
Radek Hrachovec: Pozor na smrtelné hříchy při tvorbě věrnostního programu

Je prokázáno, že nejméně polovinu obratu a až 80 % zisku v maloobchodě přinášejí vracející se zákazníci. Proto je zapotřebí věrnostní program postavit tak, aby fungoval, a to jak pro velkou, tak malou síť čerpacích stanic. Je třeba si totiž uvědomit, že spotřebitelé jsou více věrni v partnerském vztahu než k nějaké značce. A proto se spousta firem snaží zabojovat a získat trvalejší náklonnost zákazníků.

Radek Hrachovec, expert na věrnostní strategie a partner společnosti Pricewise, který jako druhý v pořadí přišel na kongres hovořit o věrnostních programech, se jim věnuje dlouhá léta. Společnosti Baťa pomohl rozpumpovat věrnostní program Baťa club a dnes se naplno prostřednictvím společnosti, kterou spoluvlastní, věnuje tomuto odvětví. Podle něj, pokud se zákazníky špatně komunikujete, nedokážete jim nabídnout možnost být věrní.

Měřit a řídit

Je důležité si uvědomit, že v případě věrnostních programů se dělá celá řada chyb. Jednou takovou je, že společnosti často bojují o „kolemjdoucí zákazníky“ místo toho, aby se věnovaly více těm stávajícím a hlavně těm, kteří už jsou na „odchodu“. Věrní zákazníci jsou totiž ochotni věnovat až 50 % financí ze své peněženky. „To by mělo být cílem každého maloobchodníka. Pokud se tak stane, je vhodné ukončit snažení, protože na více se nelze dostat,“ konstatuje Radek Hrachovec. Velkou chybou firem je, že sledují celou řadu ukazatelů, mezi nimi však většinou nefiguruje věrnost zákazníků. Proto je vhodné vypracovat metodu, kterou by šlo oblast měřit a řídit.

Spolehlivý benchmark pro porovnání s trhem a konkurencí pomáhá odlišit jednotlivé zákazníky. „K tomu slouží systém, který jsme vymysleli – lze si ho představit jako teploměr. Pokud si toto měření provedete, je možné okamžitě zjistit, zda vaše služby fungují a zákazníci jsou věrní a můžete s nimi nadále počítat. Nebo nejsou a máte problém,“ říká Radek Hrachovec. Dobrou zprávou však je, že se s tím dá nadále pracovat a změnit to.

Dejte jim racionální důvod

Aby byl věrnostní program úspěšný, musí být postaven na několika hlavních pilířích. Tím prvním jsou odměny. „Je nutné dát zákazníkům racionální důvod, proč by měli používat věrnostní kartu a proč by se měli vracet,“ upozorňuje Radek Hrachovec. Nějaká forma odměny v programu je vlastně nezbytná. Spotřebitelé velmi touží potom, aby jejich životy byly lepší i pohodlnější, nemuseli stát ve frontě a podobně. Proto by jim to věrnostní program měl umožnit – tedy v tomto případě vylepšit zkušenosti v maloobchodě.

Dopamin v mozku způsobuje příjemné chvíle. U zákazníků se objeví, pokud si jdou pro kávu zdarma, když vědí, že ještě jednou dvakrát natankují a dostanou hot dog či něco jiného bezplatně. Dopamin je to, co spotřebitele pohání a říká jim, na kterou benzinovou pumpu mají dojet. Není příliš důležité, jaká má program přesně pravidla, jakou má barvu, název a tak dále. Je ale vhodné se podívat na to, zda z něj spotřebitelé poznají, že si jich jejich provozovatel váží nebo je chce jen z důvodu byznysu. „To je zásadní faktor, na kterém většina provozovatelů ztroskotává,“ uzavírá Radek Hrachovec.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.5k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.4k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.1k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.5k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Specializované služby pro provozovatele čerpacích stanic

Získejte zkušené účetní se specializací na obor čerpacích stanic, mějte svoje data vždy online a požívejte mnoha dalších výhod. Víme, že vedení účetnictví čerpacích stanic zahrnuje mnoho neobvyklých účetních případů a transakcí. Naše účetní z daňových kanceláří KODAP dobře znají specifika vašeho oboru a dobře se orientují v konkrétní problematice. Používají jednotnou standardizovanou metodiku vedení […]

Archiv komerčních sdělení

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required