logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Rozvoj nových prodejních kanálů je strategií, do které se Billa letos pořádně opřela. Spustila...
  • Kategorie: Pet food Produkt: PrimaCat Classic kapsičky pro kastrované kočky Nové kapsičky...
  • Kategorie: Slané pochutiny Produkt: Pečené a křupavé snacky od slona! Slon Manolo přináší...
  • 30. září zavítá na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...

7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

23. dubna 2022
Zpravodajství 0
537
7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

Sedm z deseti. Takový je poměr mezi motoristy, dopřávajícími si na cestách autem kávu oproti těm, kteří černému moku při cestování po českých silnicích neholdují. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti Shell Czech Republic, provozující kavárny Shell Café, který zpracovala agentura STEM/MARK.

Je všeobecně známo, že Češi jsou velkými milovníky kávy. Potvrzují to ostatně i čísla průzkumu, který si u agentury STEM/MARK zadala společnost Shell Czech Republic. Průzkum proběhl v březnu 2022 v ČR na vzorku 510 respondentů, kteří jsou starší 18 let a alespoň občas cestují automobilem. Kávu podle průzkumu pravidelně pije více než 88 procent českých občanů ve věku nad 18 let, kteří alespoň občas cestují automobilem. Valná většina z nich si navíc tento černý mok užívá alespoň dvakrát denně a u starších občanů je jeho obliba ještě vyšší (kávu pije přes 95 procent lidí nad 60 let). Češi se kávy nevzdávají ani na cestách automobilem – z těch, kteří pravidelně tímto způsobem cestují, si oblíbený nápoj kupuje rovných 70 procent.

„Nárůst poptávky po kávě sledujeme u českých motoristů dlouhodobě,“ říká Jan Čapský, ředitel provozu čerpacích stanic Shell pro Českou republiku a Slovensko. „I z toho důvodu neustále investujeme do zdokonalování naší nabídky. V minulém roce jsme proto na prvních čerpacích stanicích Shell představili nový koncept kaváren Shell Café, aby si motoristé mohli dopřát komfort na cestách, jelikož pro zákazníky není důležitá jen chuť kávy, ale i prostředí, v němž si ji vychutnávají.“

Jeho slova potvrzují i výsledky průzkumu. Pouze pro necelou čtvrtinu motoristů není rozhodující, v jakém prostředí si kávu dopřejí, přičemž tento aspekt je důležitý především pro ženy. Klesá také počet lidí, kteří si kávu pouze zakoupí a následně vypijí mimo provozovnu čerpací stanice – tuto zvyklost uplatňuje jen 11 procent zákazníků. Z dat rovněž vyplývá, že tendenci strávit na čerpací stanici více času mají především starší motoristé.

Kávu nejčastěji pijeme z papírového kelímku

Jan Čapský, ředitel provozu čerpacích stanic Shell pro Českou republiku a Slovensko říká, že ke kávě na cestách si dá zákusek, nejčastěji v podobě croissantu více než 40 procent zákazníků.

Co se způsobu konzumace týká, v tuzemsku motoristé nejčastěji preferují papírový kelímek (přes 60 procent respondentů), jehož výhodou je i snadná recyklace. „Shell si je moc dobře vědom toho, že pro současnou generaci jsou ekologické aspekty velkou prioritou. Veškeré balené produkty Shell Café tak disponují mezinárodním certifikátem FSC, papírové kelímky certifikátem PEFC. Certifikace zaručuje, že při výrobě bylo použito zodpovědně vytěžené dřevo,“ vysvětluje Jan Čapský. V minulosti nejvíce rozšířené plastové kelímky má v oblibě pouze desetina respondentů. Větší oblibě se nyní těší používání vlastního termo hrnku (15 procent) či pití kávy z porcelánového hrnku (13 procent) přímo v provozovně.

Espresso vs. Latté, nejčastějším zákuskem je croissant

Espresso, Latté a Cappucino. V takovém pořadí se umístily tři nejoblíbenější typy káv, které si Češi na cestách autem kupují. Popularita jednotlivých typů se poměrně zásadně lidí dle věkových skupin. Zatímco u lidí do 30 let jasně vyhrává Latté, u starších dominuje Espresso. Dva ze tří strávníků navíc uvádí, že při výběru černého nápoje berou v potaz i druh kávových zrn. Češi v tomto ohledu mírně preferují kávu čistou arabiku před směsí arabika/robusta.

Vedle chutné kávy je poznávacím znamením kvalitní čerpací stanice i široká nabídka občerstvení. Toho se drží i společnost Shell, která díky kavárnám Shell Café poskytuje svým zákazníkům bohatý výběr produktů. Ke kávě na cestách si zákusek dává více než 40 procent strávníků – nejčastěji se jedná o croissant. I zde však platí, že se návyky lidí liší podle věku. Mladší si stále častěji dávají něco „na zub“, zatímco starší jsou v tomto ohledu více rozpolcení. Pokud se však už rozhodnou, že si zpříjemní den sladkým zákuskem, jedná se především o osvědčené koláče.

Související články:

Kongres Čerpačka 2021: Loajalitu nelze stavět na slevách Kongres Čerpačka: Jaká bude čerpací stanice budoucnosti?

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required