logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Prodejny potravin Viva Billa budou zákazníkům k dispozici na desítkách čerpacích stanic OMV na...
  • Skupina Orlen Unipetrol pokračuje v modernizaci a rozvoji své sítě Orlen Benzina. Jedním ze...
  • Ceny nafty v posledních týdnech ještě zrychlily pokles a tankovat se dá i za méně než 30 Kč/l....
  • Monitoring jakosti pohonných hmot České obchodní inspekce v březnu odhalil tři nevyhovující...

Češi zhodnotili (ne)výhody elektromobilů a hybridních aut

18. srpna 2022
Zpravodajství 0
684
Češi zhodnotili (ne)výhody elektromobilů a hybridních aut

Co si Češi aktivní on-line myslí o autech na elektrický a hybridní pohon, o nichž se v poslední době tolik mluví? Zeptali jsme se ve výzkumu, který Nielsen Admosphere realizovala ve spolupráci se serverem Mediaguru. Výsledky pak doplňují data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, dle kterých je v letošním roce nejsilnějším inzerentem v kategorii automobilů zatím Hyundai.

Šetření proběhlo metodou online sběru na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 18 let. Respondenti z řad české internetové populace se nejprve zamýšleli nad tím, jaké výhody a nevýhody podle nich mají elektromobily, tedy auta na elektrický pohon.

Přečtěte si také
Kongres Čerpačka 2021: Loajalitu nelze stavět na slevách

Plus: Nižší hlučnost motoru a bezplatné parkování

Nejčastěji zmiňovaná je nižší hlučnost motoru, kterou uvedlo 60 % respondentů starších 18 let. Na druhém místě je ekologičtější provoz (53 %). Pět z deseti respondentů považuje za plus elektromobilů bezplatné parkování v určitých placených zónách a také dálnice zdarma.

Přečtěte si také
Češi elektromobilům příliš nefandí, rádi si je ale půjčují

Mínus: Vysoká cena a omezený dojezd

Naopak nejčastěji zmiňovanou nevýhodou elektromobilů je jejich vysoká cena. Uvedlo ji 74 % respondentů starších 18 let. Na druhém místě je omezený dojezd (72 %). Přes dvě třetiny respondentů považují za nevýhody elektromobilů omezenou dostupnost dobíjecích stanic a také délku dobíjení.

U hybridů Češi oceňují ekologičtější provoz

Výhody u hybridních automobilů, tedy automobilů kombinujících naftový/benzínový a elektrický typ pohonu, jsou podle dotázaných ve výzkumu poněkud jiné než u elektromobilů. Jejich největší plus spatřují respondenti v ekologičtějším provozu (35 %), na druhém místě ve schopnosti rychlého zrychlení (34 %) a dále v nižších nákladech na provoz a údržbu (29 %).

Naopak nevýhodou číslo jedna je – stejně jako u elektromobilů – vysoká cena, kterou zmínila polovina dotázaných. Necelá čtvrtina vnímá jako mínus také omezenou nabídku těchto aut a 18 % zmiňuje jako nevýhodu omezenou dostupnost dobíjecích stanic.

7 z 10 Čechů má alespoň jedno auto

A jak jsme na tom v Česku s vlastnictvím aut? Alespoň jedno má 7 z 10 Čechů, přičemž 56 % má jedno auto, 13 % pak více než jedno.

Hyundai v reklamě předhonil Škodovku 

Na oblast automobilů jsme se blíže podívali také v monitoringu reklamy Ad Intel, který Nielsen Admosphere realizuje. Výsledky za sedm měsíců roku 2022 komentuje Bianka Smejkalová, key account manager společnosti Nielsen Admosphere : „Reklamu v nejvyšší hodnotě letos zatím umístila značka Hyundai. Vyjádřeno v hrubých investicích, tedy ceníkových cenách, dosáhla více než 265 milionů korun. Objem reklamy KIA se blížil 220 milionům korun a inzerce Volkswagenu měla dle ceníků hodnotu více než 198 milionů korun. Pětici největších inzerentů v oblasti firemních značek pak prozatím uzavírají značky Toyota a Škoda. V minulých letech se přitom Škoda umisťovala v segmentu automobilů na vrcholu žebříčku firemních značek, tedy i před značkou Hyundai.“

Související články:

Kongres Čerpačka 2021: Loajalitu nelze stavět na slevách Češi elektromobilům příliš nefandí, rádi si je ale půjčují Jan Čapský: Z alternativních paliv se do budoucna slibně jeví LNG Kaufland následuje Lidl, dobíjení už nebude bezplatné

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.5k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.4k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.1k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.5k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Specializované služby pro provozovatele čerpacích stanic

Získejte zkušené účetní se specializací na obor čerpacích stanic, mějte svoje data vždy online a požívejte mnoha dalších výhod. Víme, že vedení účetnictví čerpacích stanic zahrnuje mnoho neobvyklých účetních případů a transakcí. Naše účetní z daňových kanceláří KODAP dobře znají specifika vašeho oboru a dobře se orientují v konkrétní problematice. Používají jednotnou standardizovanou metodiku vedení […]

Archiv komerčních sdělení

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required