
Z průzkumu společnosti MOL, zpracovaného při příležitosti zahájení spolupráce se společností Porsche, vyplývá, že elektromobilita si v tuzemsku získává stále více příznivců. Podle průzkumu celých 58 % řidičů při výběru nového automobilu možnosti elektromobility zohledňuje. Každý sedmý už pořízení elektromobilu dokonce sám zvažuje. Optimismus jim nechybí ani v případě, že mají odhadnout jejich budoucnost – 42 % je přesvědčeno, že elektromobily ty konvekční jednou nahradí. Kategoricky to přitom odmítá pouze čtvrtina dotazovaných.
Nezávislý průzkum realizovaný prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 500 řidičů skupiny B se motoristů mimo jiné ptal i na to, jak dlouhá je podle nich ideální doba nabíjení automobilu. Zatímco alespoň deset minut je ochotno vyčkat 70 %, dvakrát delší doba je akceptovatelná už jen pro každého desátého.
Co na elektromobilitě respondenty láká? Nejčastěji zmiňují šetrnost k životnímu prostředí a nízkou hlučnost. Pětina respondentů navíc vnímá elektromobilitu jako možnost, jak za současné situace ušetřit na pohonných hmotách. Odrazuje je naopak vyšší pořizovací cena, obavy z likvidace baterií a stav dobíjecí sítě.
MOL spolupracuje se značkou Porsche
Provozovatel druhé nejširší sítě servisních stanic v ČR, společnost MOL Česká republika, navázal strategické partnerství v oblasti elektromobility se společností Porsche Inter Auto CZ. Spolupráci, která se osvědčila již na několika evropských trzích, odstartuje vouchery na nabíjení zdarma pro řidiče Porsche Taycan. Partnerství, jako to mezi MOL a Porsche, nabývají na významu i proto, že pouze podle 7 % je síť dobíjecích stanic dostatečně rozsáhlá. Pouze 15 % respondentů má možnost doma instalovat zařízení pro dobíjení a jen 39 % má alespoň jednu stanici ve svém okolí.
Dobíjení jako zážitek
Ruku v ruce s problematikou rozšiřování dobíjecí sítě jde i zkvalitňování komfortu během samotného dobíjení. „Navzdory tomu, že se doba potřebná pro nabíjení neustále zkracuje, řidiči rozhodně netouží čas promrhat. Podle našeho nejnovějšího průzkumu očekávají tři čtvrtiny z nich možnost využít relaxačního koutku, kde si mohou v klidu přečíst zprávy, odpovědět na e-maily nebo si zkrátka jen odpočinout. Důležitá je i příležitost dobře a kvalitně se najíst, bez které si dobíjení neumí představit 41 % dotázaných,“ vyjmenovává Jan Semotán, ředitel maloobchodu MOL.
„Dle našich zjištění není problémem elektromobilů dojezd, třeba Taycan zvládne až 611 km, ale spíš veřejné nabíjení. Našim zákazníkům, kteří se rozhodli pro elektromobilitu, se snažíme vycházet maximálně vstříc. Kromě vlastní sítě hyperchargerů či nabíječek Ionity usilujeme o co nejširší pokrytí a usnadnění nabíjení. Proto jsme se spojili s firmou MOL, v jejichž síti pak dokážete elektrické Porsche Taycan nabít komfortněji. Kromě voucheru našim zákazníkům ve spolupráci s MOLem nabízíme rovněž speciální místo uvnitř čerpací stanice, kde můžou u šálku dobré kávy z Fresh Corneru zdarma počkat na dobití baterií svého elektrického Porsche,“ vysvětluje Jan Sedláček, ředitel importu značky Porsche do ČR.
První akce ve spolupráci obou značek potěší příznivce automobilů Porsche. Od 20. ledna 2023 do ukončení akce mohou využít voucher v hodnotě 2 000 korun a svůj vůz dobít na servisních stanicích MOL všichni řidiči Porsche Taycan z dílny německé automobilky. V příjemném prostředí si navíc mohou bezplatně vychutnat i kávu Fresh Corner.