logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • 30. září zavítá na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...
  • Na českém maloobchodním trhu se v posledním roce (23. 5. 2022 až 21. 5. 2023) prodala káva za...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol uskutečnila ve spolupráci s městy Most a...
  • Návrh nové emisní normy Euro 7 bude nakonec výrazně mírnější, než bylo původně navrženo. Shodli...

AAA Auto: Ženy ztrácí zájem o hatchbacky a vyhledávají spíše SUV

8. března 2023
Zpravodajství 0
165
AAA Auto: Ženy ztrácí zájem o hatchbacky a vyhledávají spíše SUV

Stále více žen usedá za volant, jezdí delší trasy a v porovnání s muži daleko méně bourají. Ženy tvoří necelou třetinu zákazníků českých autobazarů a vybírají s velkou rozvahou. Za posledních několik let stále více míří z malých a úsporných hatchbacků do prostorných automobilů typu SUV a kombi, které lépe vyhovují jejich stále náročnějším požadavkům na komfort a bezpečnost. Vyplývá to z prodejních výsledků skupiny Aures Holdings, největšího prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě.

„Ženy, které kupují zhruba třetinu našich vozů, bývají při výběru automobilu často velmi náročné, a rozhodně ne jen z pohledu barvy, jak někteří lidé s oblibou říkají. Málokterá výběr vozu podřizuje svému šarmu, ale daleko déle než muži vybírají a zvažují veškerá pro a proti. Častěji je u nás vidíme s jejich vlastním mechanikem, což všem zákazníkům dlouhodobě doporučuji, a to ať ojetý vůz kupujete u velkého prodejce, nebo zejména někde na ulici,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto a Mototechna.

„Alternativní pohony, jako třeba elektrická auta, ženy nevyhledávají. V této oblasti jsou obecně opatrnější a vyčkávají, jak se situace na automobilovém trhu vyvine,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto a Mototechna.

Za poslední roky se i kvůli pandemii hodně proměnilo nákupní chování všech Čechů. U žen ale došlo k radikální přeměně obzvláště ve vnímání velikosti vozu. „Ještě před pár lety ženy spíše kupovaly menší hatchbacky, se kterými se lépe parkuje ve městě a které jsou úsporné na provoz. Dnešní doba ale častěji vyžaduje, aby se i ženy vydávaly na delší trasy, proto také zvyšují své nároky na komfort,“ upozorňuje Karolína Topolová. Podíl prodaných hatchbacků ženám v síti autocenter AAA Auto byl loni na 35 %, ale z letošních prodejních výsledků již nyní vidíme, že podíl nadále klesá. Naopak významně roste počet zakoupených SUV. Ještě před pěti lety byl jejich podíl sotva 10 %, loni už šlo o druhou nejprodávanější kategorii vozů s 28% podílem. Obliba SUV roste právě na úkor hatchbacků.

Vede Škoda Fabia, Octavia a Volkswagen Passat

Nejoblíbenějším modelem u dam je Škoda Fabia (7,7 %), ale na paty mu šlape prostornější Škoda Octavia (7,3 %). Třetím nejoblíbenějším modelem je Volkswagen Passat. Z SUV vede na plné čáře Kia Sportage nebo třeba Dacia Duster. Z prémiových modelů je jedničkou Škoda Kodiaq. Škodovka je obecně u dam, stejně jako u mužů, nejoblíbenější značkou (24,2 %). Druhý je Volkswagen (11 %) a třetí Hyundai (8,4 %). 63 % žen si pořizuje auta v benzínovém provedení.

Dvojnásobně narostl zájem o automobil v automatu

Více než 22 % žen si pořizuje automobil v automatu. To je během posledních pěti let dvojnásobný nárůst. Ženy stále více vyhledávají i další komfortní prvky, jako je handsfree, vyhřívané sedačky, automatické zastavení před překážkou, parkovací asistenty a podobně. Každý rok si je pořizuje dvojnásobek žen než předchozí rok. Pětina žen si pořizuje mladé automobily ve stáří do pěti let, do 50 000 najetých kilometrů a často ještě se zárukou od výrobce. Nejvíce zákaznic AAA AUTO kupuje auta ve Středočeském kraji (18 %), v Jihomoravském kraji (10,9 %), v Moravskoslezském kraji (9,3 %) a v Praze (9,2 %). Nejméně pak na Vysočině (3,6 %). Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrnošedá (22 %), bílá (18,7 %), černá (15,4 %), modrá (12,9 %) a červená (12,2 %).

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required