logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Využívání sítě E.ON Drive roste. Za prvních šest měsíců letošního roku odebrali řidiči...
  • Společnost Shell oslavuje 75 let technologického partnerství se Scuderia Ferrari HP a při té...
  • Společnost Carpaint ve Světicích u Říčan modernizovala svou čerpací stanici, patřící do...
  • Společnost OMV představila letní nabídku občerstvení, která potěší všechny milovníky kvalitního...

Diesely jsou stále doménou firem, živnostníci naopak častěji chtějí benzíňáky 

16. března 2023
Data 0
358
Diesely jsou stále doménou firem, živnostníci naopak častěji chtějí benzíňáky 

Přestože vývoj cen pohonných hmot i tlak na ochranu životního prostředí tlačí na celou společnost snižovat poptávku po dieselových automobilech, poptávka po nich neklesá takovým tempem. V případě firemních zákazníků si kupuje 65 % z nich právě nafťáky. Za posledních šest let to je přitom pokles minimální, a to o jen o 6,5 procentního bodu.

Přitom u živnostníků je pokles  poptávky dokonce o 11,5 % na 38,3 %. Vyplynulo to z prodejních výsledků skupiny Aures Holdings, největšího prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě AAA Auto a Mototechna.

„Nárůst cen paliv zvýšil tlak na sekundární trh a snížil poptávku po dieselových automobilech, a to nejvíce vloni se začátkem války na Ukrajině. V letošním roce u všech typů zákazníků poptávka opět klesá, ale již jen opravdu mírně. A to i díky tomu, že se ceny paliv opět ustálily a naftu lze v současnosti koupit levněji než natural,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel a člen představenstva skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto a Mototechna. Nejvěrnější stejnému druhu paliva jsou běžní zákazníci, kteří si naftový vůz pořizují jen letos ve 46,1 %, a v průběhu posledních let jde o pokles v řádu jednoho procenta. U firem a živnostníků je změna preferencí, co se paliv týče, výraznější.

Sekundární trh upřednostňuje klasiku

Největší pokles poptávky po nafťácích je u živnostníků, u kterých v loňském roce klesla poptávka meziročně o čtyři procentní body na 40 %. Letos je za první čtvrtletí již na 38,3 %. „Přestože je tlak na zvýšení poptávky po hybridech a elektromobilech, živnostníci na sekundárním trhu stále více upřednostňují benzínové vozy, které si pořizují z 61,1 %,“  doplnil Petr Vaněček. Živnostníci rozhodně nejsou nejméně náročnou skupinou zákazníků. Na jednu stranu pohon na všechna čtyři kola volí jen 16 % z nich, na druhou 42,7 % z nich vybírá auta s automatickou převodovkou. Tato skupina zákazníků nejčastěji kupuje kombíky (27,8 %) a SUV (26,1 %). 29 % upřednostňuje vozy značky Škoda, 13,2 % Volkswagen a 7,8 % Ford. Nejprodávanějšími modely letošního roku jsou Škoda Octavia (8,9 %), Škoda Superb (7,1 %) a Škoda Kodiaq (5,2 %).

Auta na naftu míří do firem

Největšími fanoušky nafťáků jsou firemní zákazníci, kteří si tento typ vozu pořizují v 64,7 % případech. Oproti loňsku, kdy se poptávka vlivem nárůstu cen paliv snížila nejvýrazněji, přitom naopak mírně vzrostla. „I přes občasné výkyvy v cenách paliv, považují firemní zákazníci dieselové vozy z dlouhodobého hlediska za nejvýhodnější. I proto, že vozy využívají často zaměstnanci, kteří měsíčně urazí vysoký počet kilometrů,“ upřesnil Vaněček. U firemních zákazníků došlo v průběhu let také o nejnižší snížení zájmu o tento druh paliva, a to za posledních šest let jen o šest a půl procenta. Oproti loňsku naopak poptávka opět mírně stoupla. Podobně jako živnostníci není ani tato skupina zákazníků AAA Auto výrazným uživatelem pohonu na všechna čtyři kola, ale naopak ze 42,9 % kupují auta s automatickou převodovkou. Firmy si letos nejčastěji pořizují hatchbacky (26,6 %), a to právě z důvodu úspornějších provozních nákladů. Kombíky jsou stejně jako vloni druhým nejprodávanějším typem vozu (24,1 %). SUV se u firemní klientely sesunula z loňského prvenství na třetí místo (22,4 %), ale v průběhu roku lze očekávat, že poptávka po nich opět stoupne. Nejprodávanější jsou jako u živnostníků Škodovky, jen s trochu jinými modely – Fabia (10,3 %), Škoda Octavia (5,8 %) a Škoda Superb (3,8 %).

Firmy optimalizují své náklady

„Počet živnostníků a firem, kteří v Áčkách nebo Mototechně kupují automobily, za posledních několik let stoupl na pětinu z celkového počtu devadesáti tisíc prodaných aut v celé skupině. Tito zákazníci kvůli pandemii i krizi spojené s válkou na Ukrajině více optimalizují své náklady, proto častěji nejen kupují ojeté vozy do své flotily, ale také si stále více vozy pronajímají,“ doplnil Petr Vaněček. Skupina Aures Holdings pronájem vozů provozuje pod značkou Mototechna Drive, kde nabízí na stovku vozů patnácti automobilových značek, standardně na dobu už od tří měsíců s možností prodloužení až na dva roky. V nabídce najdete malé vozy typu Peugeot 208 s měsíční splátkou bez DPH kolem 7 000 korun měsíčně nebo naopak i luxusní vozy značek jako BMW, Mercedes či AUDI za cenu od 15 000 korun měsíčně. V ceně měsíčního pronájmu jsou vždy i doprovodné služby a poplatky přímo spojené s provozem vozidla.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required