logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Automobilka Škoda Auto a „exprès gourmet“ řetězec Bageterie Boulevard podepsaly Memorandum o...
  • Po úspěšném otevření čtyř nových obchodů, které splňují nejvyšší standard nákupního zážitku,...
  • Kategorie: Nealkoholické nápoje Produkt: Bio limonády a přírodní toniky Bohemsca v cestovním...
  • Kategorie: Cukrovinky Produkt: Jahoda nebo borůvka? Orbit nabízí nové příchutě Mladá generace Z...

Tomáš Veverka: Jde o to najít synergii, která funguje

24. dubna 2023
Rozhovory 0
442
Tomáš Veverka: Jde o to najít synergii, která funguje

Pro společnost Eurobit pracuje už 13 let, šest let řídí síť oranžovo-šedých čerpaček, které se během těch let významně proměnily v moderní prostor s puncem originálního designu a se zajímavým sortimentem. „Chceme zákazníkům ukázat, že i ryze česká firma dokáže vytvořit příjemné prostředí a kvalitní služby,“ říká Tomáš Veverka, ředitel sítě čerpacích stanic Eurobit.

Máte na starost 33 čerpacích stanic Eurobit napříč Českou republikou. Liší se od sebe nějak významně, nebo se prodává stejný sortiment v Chebu a Ostravě?

Regionální rozdíly tu určitě jsou. Základ sortimentu je všude stejný, máme centrální smlouvy s dodavateli, ale na speciality si dáváme v každém z regionů pozor. Když si vezmeme třeba kategorii piva, tak na Ostravsku prodáme určitě víc Ostravaru než Plzně a v regálu to musí být znát. Lokální byznys podporujeme a zajímá nás, co se v daných městech či krajích prodává. Pokud to dává smysl, snažíme se pro ně najít v provozovně nějaký prostor. Na Královéhradecku třeba spolupracujeme s firmou Allnature, která nám dodává docela široký sortiment zdravé výživy, slané snacky, ořechy a sušené ovoce. O zdravé svačiny mají zákazníci zájem, pomalu rostou. Ale samozřejmě obrat v této kategorii nedosahuje takových rozměrů, jako třeba klasické občerstvení v podobě hot dogu nebo baget a sladkého pečiva.

Jaké další kategorie si umíte představit do budoucna na čerpačce jako potenciálně zajímavé?

Tam, kde máme bistro část, bych si dokázal představit třeba fresh výrobu nápojů z čerstvého ovoce.

Vaší specialitou, minimálně v pobočce ve Svobodných Dvorech u Hradce Králové je určitě vyzrálé hovězí maso. Řekla bych, že je to poněkud netypický sortiment čerpací stanice. Jak to vzniklo? O tom, že nabízíte takové maso, se zákazník dozví až náhodou na čerpací stanici?

Ti, kteří už o něm vědí, se pro něj opakovaně vrací, na doporučení přijíždějí další. Kolegové ale letos rozjíždějí větší propagaci. My třeba plánujeme umístění LCD monitorů v provozovnách, kde chceme informovat nejen o tom, že si můžete koupit nabalíčkované naporcované maso, ale že si můžete objednat třeba i větší množství. A aby to bylo dokonalé a zákazník od nás mohl odjet perfektně vybavený na domácí grilovačku či slavnostní večeři, nabízíme i doplňkové zboží. Od grilovacích briket přes zeleninu, omáčky po koření vhodné ke grilování. Ačkoli doporučujeme použít u takto prémiového masa jen sůl a pepř, aby co nejvíc vynikla chuť masa.

Sortiment, který na jiné čerpací stanici nenajdete. Prémiové hovězí maso francouzského plemene Parthenaise.

K sortimentu, který prodáváte, patří také nabídka italských specialit nebo amerických a mexických limonád. Proč právě tento sortiment?

Hledáme speciality, které zákazníky osloví. Co se týče těch italských, jsou to různé druhy těstovin, pesta a podobně. Prodeje ale zatím nejsou na takové úrovni, jakou bychom si představovali, takže je plánujeme více promovat třeba i prostřednictvím LCD monitorů. Naše vize je, že si zákazník koupí všechno, co potřebuje k přípravě kvalitní večeře, na jednom místě třeba cestou z práce – těstoviny, zeleninu, pesto nebo maso. A mexické a americké limonády jsou příjemným doplňkem. Daří se jim celoročně, jejich prodeji pomáhá vystavení na impulzním místě a také neotřelý design a svěží a zajímavé chutě.

Fenoménem na všech čerpacích stanicích je káva. Platí to i u vás? Jaký typ dlouhodobě vede?

To mohu potvrdit, káva už k čerpačkám neodmyslitelně patří. Všeobecně se jí dobře daří, nejprodávanějším typem u nás je cappuccino. Kdo chce kávu na cestu, koupí ji v shopu, kdo si ji chce vychutnat víc v klidu, přejde do restaurace EB diners, kde mu kávu z čerstvě namletých zrn servírujeme do keramiky.

Káva je nepostradatelným sortimentem. Nejoblíbenější je cappucino.

Tím jsme se dostali ke dvěma restauracím EB diners, které provozujete. Koncept je velmi zajímavý. Kde se vzal?

Podoba a design je rukopisem majitelů holdingu bratří Trpkošů a architekta a designéra Tomáše Dočkala, který stojí i za osobitým oranžovo-šedým designem čerpacích stanic. Koncept vychází z amerických dinerů 50. let minulého století, ale původem pochází z Anglie, odkud byl do Ameriky importován. Pro inspiraci jsme navštívili vyhlášené dinery v Londýně a Glasgow, předlohou pro koncept byl i film Quentina Tarantina Pulp Fiction. A ke stylu restaurace patří neodmyslitelně i krásné servírky v kostýmech šitých na míru. Výraznými prvky jsou chrom a nerez, sedačky z autobusu, jukebox, art deco design, americká muzika, zkrátka vše, co si spojíte s kulturou Ameriky té doby. V nabídce máme burgery, grilovaná žebra, steaky, pravé shaky nebo lívance s javorovým sirupem. A specialitou je už zmiňované prémiové maso plemene Parthenaise.

Podívejte se na fotografie z návštěvy čerpací stanice Eurobit u Hradce Králové

PXL 20230412 083758537
PXL 20230412 083902523
PXL 20230412 093402842
PXL 20230412 083944894 (1)
PXL 20230412 083452157.PORTRAIT
PXL 20230412 083407642
PXL 20230412 084127038 (1)
PXL 20230412 083402574
PXL 20230412 082714851
PXL 20230412 082837779
PXL 20230412 082742053
PXL 20230412 073920116.PORTRAIT (1)
PXL 20230412 083108095
PXL 20230412 090201320.PORTRAIT
PXL 20230412 093523989.PORTRAIT
PXL 20230412 085325392.PORTRAIT
PXL 20230412 082953883.PORTRAIT
PXL 20230412 082916339.PORTRAIT
PXL 20230412 083541505.PORTRAIT
PXL 20230412 083243117.PORTRAIT
PXL 20230412 084023794.PORTRAIT
PXL 20230412 082214386.PORTRAIT
PXL 20230412 083758537 (1)
PXL 20230412 083902523 (1)
PXL 20230412 083944894 (1) (1)
PXL 20230412 093402842 (1)
PXL 20230412 083452157.PORTRAIT (1)
PXL 20230412 083407642 (1)
PXL 20230412 084127038 (1) (1)
PXL 20230412 083402574 (1)
« ‹ 1 z 2 › »

Jak jde koncept dohromady s čerpací stanicí?

Výborně. Oba podniky jsou vzájemně propojeny a jdou „ruku v ruce“. Zákazníci, kteří si přijedou natankovat, velmi často přecházejí do restaurace a i my je tam úmyslně směřujeme. Ať už reklamou na čerpací stanici nebo návštěvu doporučí rovnou obsluha. Restaurace je velice oblíbená mezi motorkáři, dávají si zde srazy, poté si doplní palivo a jedou dál. Lidé sem často jezdí na snídaně, obědy i večeře, domlouvají si tu pracovní schůzky. Obě restaurace často využívají televizní produkce pro natáčení seriálů a různých klipů. Takže tu máme docela živo a veselo.

Když se podíváme na vaši síť, jaké typy čerpacích stanic v ní převažují? A jakého mají zákazníka?  

Většina čerpacích stanic Eurobit je městského typu, takže náš zákazník je uživatelem osobního vozu, ale patří sem samozřejmě i kamionoví přepravci. Poměr prodaného paliva je ve prospěch nafty, z 60 procent zákazník tankuje v celé síti právě toto palivo. Nabídkou v prodejně se tak snažíme uspokojit velmi početnou skupinu lidí. V bistrech nabízíme bagety, hot dogy, polévky, hotová jídla i saláty. Ale myslíme i na nejmenší, takže nabízíme sortiment, který už řada čerpacích stanic zrušila, třeba plyšáky a hračky pro ty nejmenší.

Každý si tu přijde na své.

Zákazníkům nabízíte také další služby, ať už jsou to fleetové karty, nebo například služby PPL, Zásilkovny a podobně. Jaké máte zkušenosti?

Ano, tyto služby rozšiřujeme a je to výhodná spolupráce. Zákazník, který si přijede vyzvednout balíček, se obvykle staví v shopu na kávu, koupí si cigarety, občerstvení nebo natankuje. Dává to dohromady smysl.

Digitalizace se nevyhýbá ani trhu s čerpacími stanicemi. Jak to vnímáte u vás? Nějaké plány?

To je určitě trend. My máme vnitřní podnikovou aplikaci, kam vedoucí jednotlivých čerpacích stanic například ukládají všechny doklady, fotografie a jsou propojeni on-line s účtárnou. Díky pokladnímu systému od společnosti Unicode Systems můžeme i on-line komunikovat se zaměstnanci. To velmi zrychluje komunikaci a předávání informací, můžeme jim například poslat na pokladnu zprávu o tom, jaká právě probíhá akce s obchodním partnerem, což jsou třeba výhodné nabídky typu 2 + 1 zdarma. Zaměstnanci tak pak rychle vědí, na co se zaměřit při aktivním prodeji.

Jste rodinnou sítí čerpacích stanic, s ryze českým kapitálem. Čím je podle vás pro zákazníky „rodinná“?

V rámci skupiny celého holdingu se snažíme vystupovat jednotně. A tím, že nás v managementu není mnoho, jako například ve velkých korporátních firmách, jsme celkem pružní. Rozhodnutí řešíme spolu a co nejefektivněji. To je velká výhoda. Snažíme se o co nejlepší služby pro zákazníky, proto jsme také zvolili motto: Myslíme na motoristy. Chceme, aby se k nám zákazníci rádi vraceli a abychom je přesvědčili, že i ryze česká firma dokáže vytvořit příjemné prostředí a kvalitní služby.

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

(Rozhovor vyšel také v tištěné příloze Speciál Čerpačka Jaro 2023)

Související články:

7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso MF: Zářijové kontroly marží ukázaly výrazný pokles u benzinu Pohonné hmoty v ČR dále rychle zlevňují, budou až do ledna Koncept Shell Café nahrazuje privátní značku Deli by Shell

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.5k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.5k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.1k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.5k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Specializované služby pro provozovatele čerpacích stanic

Získejte zkušené účetní se specializací na obor čerpacích stanic, mějte svoje data vždy online a požívejte mnoha dalších výhod. Víme, že vedení účetnictví čerpacích stanic zahrnuje mnoho neobvyklých účetních případů a transakcí. Naše účetní z daňových kanceláří KODAP dobře znají specifika vašeho oboru a dobře se orientují v konkrétní problematice. Používají jednotnou standardizovanou metodiku vedení […]

Archiv komerčních sdělení

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required