
Skupina Orlen Unipetrol pokračuje v modernizaci a rozvoji své sítě Orlen Benzina. Jedním ze strategických cílů je i budování infrastruktury pro alternativní pohony v návaznosti na národní i evropské cíle rozvoje veřejné infrastruktury pro čistou mobilitu. Orlen Unipetrol plánuje do své sítě čerpacích stanic instalovat vysokorychlostní elektrodobíjecí stojany o výkonu 150 kW. Firma podepsala memorandum o spolupráci při jejich výstavbě s koncernem Škoda Auto.
„Připravujeme se na budoucnost a rozšiřujeme nabídku produktů na našich čerpacích stanicích. Vedle klasických pohonných hmot nabízíme i alternativní paliva CNG a LPG a budujeme infrastrukturu pro bateriovou i vodíkovou elektromobilitu v Česku. Již nyní máme největší nabídku elektrodobíjecích bodů a ještě tento rok začneme s výstavbou vysokorychlostních dobíjecích stojanů s výkonem 150 kW. Umístíme je do koridorů tzv. transevropské dopravní sítě, abychom podpořili tranzitní elektrickou mobilitu,“ říká Tomasz Wiatrak, generální ředitel skupiny Orlen Unipetrol a dodává: „Nejpozději do roku 2050 chceme být emisně neutrální a tyto aktivity jsou konkrétními kroky na cestě k postupnému naplnění tohoto cíle. Současně tím také navazujeme na unijní a národní priority v oblasti rozvoje veřejné infrastruktury pro čistou mobilitu.“
Síť Orlen Benzina nabízí 225 elektrodobíjecích bodů na celkem 55 čerpacích stanicích, což ji řadí na první místo mezi řetězci působícími na českém trhu. V letošním roce zahájí výstavbu vysokorychlostních dobíjecích stojanů s výkonem 150 kW. Budou umístěny minimálně v osmi lokalitách, které se nachází v hlavních koridorech tzv. transevropské dopravní sítě, tedy na místech s největším potenciálem pro tranzit elektromobilů. V současné době probíhá mapování těchto významných lokalit. V rámci spolupráce se Škoda Auto je naplánováno propojení veřejných nabíjecích stanic do jednotného systému tak, aby byly přístupné v sítích poskytovatelů dobíjecích řešení. Skupina postupně realizuje cíle svého strategického rozvoje směrem k emisní neutralitě, které chce dosáhnout nejpozději do roku 2050.