
Prodejny potravin Viva Billa budou zákazníkům k dispozici na desítkách čerpacích stanic OMV na Slovensku. Podle retailového magazínu Tovar a Predaj se na tom dohodli obě sítě po úspěšně pilotovaném projektu.
Z průzkumu agentury 2muse vyplývá, že stále více zákazníků za nákupy potravin míří do menších prodejen a společnosti OMV Slovensko a Billa Slovensko tak uzavírají strategické partnerství a vycházejí svým zákazníkům vstříc. Na českém trhu funguje koncept prodejen čerstvých potravin Billa stop & shop v síti čerpacích stanic Shell.
Síť prodejen, která bude zákazníkům k dispozici i ve dnech státních svátků, kdy jsou ostatní obchody zavřené, se do roka rozšíří na dvacítku čerpacích stanic. V následujících třech letech by mělo přibýt dalších 50 prodejen. „Lidé se dnes snaží běžné každodenní nákupy uskutečnit co nejrychleji. Trendem je návštěva menších obchodů, kterou jim teď nabídneme i my. Čerpací stanice už dávno nejsou jen místem, kam si lidé jedou jen natankovat. Změnili se na centra s komplexní nabídkou služeb. Jednou z nich je možnost se zastavit pro nákup čerstvých potravin. Jsem ráda, že jsme se s partnery ze společnosti Billa dohodli na rozšíření konceptu Viva Billa na další čerpací stanice na celém Slovensku,“ říká Miriam Fellingerová, retail manažerka společnosti OMV Slovensko.
Téměř 9 z 10 Slováků koncept vítá
Jak dále píše Tovar a Predaj, téměř devět z deseti Slováků považuje koncept potravin na čerpací stanici za výhodný. Nejvíc by ho využili cestou do práce nebo z ní, ve večerních a nočních hodinách, kdy jsou ostatní obchody zavřené a během státních svátků. Až 60 % Slováků se vyjádřilo v průzkumu agentury 2muse, že by během státních svátků prodejnu potravin na čerpací stanici navštívilo. Největším benefitem pro nejširší skupinu spotřebitelů (až 77 %) je možnost spojit nákup potravin s tankováním pohonných hmot a ušetřit tak čas.
„Za poslední rok jsme ve spolupráci s OMV Slovensko spustili prodej čerstvých potravin na dvou čerpacích stanicích v Bratislavě a jedné v Trenčíně, Šamoríně a v Nitře. Potvrdilo se, že zákazníci vítají možnost rychlých nákupů společně s tankováním a pravidelně se vracejí. Jsme rádi, že budeme tento koncept rozšířovat napříč celým Slovenskem. Z průzkumu se rovněž potvrdilo, že čerstvost potravin, kterou garantujeme, je důležitým kritériem pro 95 % zákazníků,“ říká Arnd Riehl, generální ředitel společnosti Billa Slovensko.
Čerstvé potraviny doplní elektrodobíječky
V prodejnách Viva Billa bude k dispozici nabídka čerstvých potravin, kromě pečiva a mléčných výrobků je to také pestrý výběr ovoce a zeleniny, masných výrobků i základních trvanlivých potravin. Sortiment se bude během roku měnit tak, aby vždy nabízel nejžádanější zboží. Spolupráce obou společností zahrnuje také výstavbu nových elektrodobíječek, kromě nového konceptu prodejen potravin tak obě společnosti podporují elektromobilitu jako součást firemních inovací.