logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Síť čerpacích stanic OMV a obchodní řetězec Billa zahájily nový formát spolupráce – obchody VIVA...
  • Britská energetická společnost Shell v Číně otevřela svou největší dobíjecí stanici pro...
  • Společnost Čepro slavnostně položila základní kámen pro výstavbu šesti nadzemních...
  • Zdražování pohonných hmot v tuzemsku neskončilo, litr benzinu už stojí přes 40 korun. Natural 95...

Sdružení SOVA varuje před ojetými elektromobily, největším rizikem je požár vozu po poškození baterie

19. června 2023
Zpravodajství 0
135
Sdružení SOVA varuje před ojetými elektromobily, největším rizikem je požár vozu po poškození baterie

Za prvních pět měsíců roku 2023 narostl dovoz ojetých elektromobilů do České republiky. V roce 2022 se dovezlo 1 400 elektroaut a trend obliby elektromobility roste. Při nynějším tempu lze očekávat, že na konci roku bude v ČR zhruba dva a půl tisíce dovezených elektromobilů, tedy přes 50 % více, než v minulém roce. S větším počtem elektromobilů mezi ojetinami se ovšem zároveň zvyšuje pravděpodobnost koupě automobilů se závadami, které mohou být i životu nebezpečné. Největším rizikem při koupi elektromobilu ze zahraničí je předchozí poškození baterie s rizikem extrémně drahé opravy. V baterii pak kvůli vnitřnímu poškození může po několika týdnech dojít ke zkratu a požáru.

U automobilů na elektřinu, stejně jako u běžných ojetin, je klíčové znát jejich historii a zejména prodělaná poškození a havárie. U elektromobilů ovšem mohou být následky zatajené havárie vážnější. Špatně opravený elektromobil totiž může shořet a ohrozit posádku na životě i při běžném provozu, aniž by došlo k další havárii. „Často se k nám dováží auta, která jsou v západních zemích EU prakticky neprodejná a ani elektromobily nejsou výjimkou. Čím větší bude objem dovozů, tím více se mezi nimi bude vyskytovat závadových aut a na to je potřeba při koupi myslet,“ říká Zbyněk Veselý, předseda Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA), které pomáhá lidem, kteří si kupují ojetá auta a stávají se oběťmi triků nepoctivých bazarů nebo individuálních dovozců. Sdružení také radí lidem s konkrétními problémy a monitoruje situaci na trhu s ojetými auty. Zbyněk Veselý dodává, že před koupí ojetého elektromobilu je velmi důležité si ověřit jeho historii, technický stav a stav baterie.

Přečtěte si také
Shell představil vizi řidičů a mladých architektů o budoucnosti čerpacích stanic

Jak předejít zbytečným rizikům při koupi elektromobilu

Nákupu podobně bouraného elektromobilu lze snadno předejít prověřením jeho historie. To poskytuje hned několik společností a serverů v České republice. Stačí zadat kód VIN a můžete zkontrolovat najeté kilometry, historii případného poškození, záznamy o odcizení vozidla, historii inzerce apod. Situace u ojetých elektromobilů je ještě složitější tím, že opravené vozy po haváriích mohou být potenciálně nebezpečné, pokud nedojde k výměně baterie. „I když dnes technologie výroby pokročila a baterie nových elektromobilů jsou bezpečnější než před pár lety, právě u ojetin by měl být kupující vždy na pozoru a pátrat, jestli auto mělo či nemělo vyměněnou baterii,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia a upřesňuje: „Cena nové baterie bývá často 50 procent a více z ceny nového auta, a to už cenu auta zvýší pro kupujícího nad akceptovatelnou částku.“

Přečtěte si také
Největší dobíjecí hub ve východních Čechách je v Hradci Králové

Rizika poškozené baterie u elektromobilu

Pokud dojde k vnitřnímu poškození baterie, nemusí to být na první pohled znatelné a baterie může i v opraveném autě nějakou dobu fungovat. Vzhledem k ceně nové baterie ovšem není příliš reálné, aby elektromobil po těžké havárii, měl vyměněnou baterii, protože oprava takového auta včetně pořízení nové baterie by nebyla rentabilní. V tom případě může jít o časovanou nálož – po několika týdnech může dojít v baterii díky vnitřnímu poškození ke zkratu a požáru. Uhašení hořícího elektromobilu je náročný úkol a vyžaduje speciální postup i techniku, jak je známo i z mnoha videí přístupných na internetu. „Situace se stává ještě nebezpečnější při koupi vozu tzv. na ulici,“ říká Zbyněk Veselý. Doporučuje raději seriózního prodejce, který si auta vždy prověřuje a dává záruku bezpečného nákupu.

Související články:

Shell představil vizi řidičů a mladých architektů o budoucnosti čerpacích stanic Největší dobíjecí hub ve východních Čechách je v Hradci Králové 58 % řidičů při výběru nového auta zohledňuje možnosti elektromobility Prodej elektroaut loni v Česku narostl o 47 procent, v celé EU o 1/4

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required