
Češi oceňují boj proti plýtvání potravinami či plastovým odpadům, naopak k podpoře elektromobility mají jen minimum sympatií. Vyplývá to z letošního výzkumu společnosti Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku“, kde byla jednou z oblastí i podpora udržitelnosti.
Z oblastí podpory udržitelnosti se Češi s nejvyššími sympatiemi dívají na boj proti plýtvání potravinami (zmínilo jej 62 % respondentů, z toho 22 % na prvním místě) a proti plastovým odpadům (53 %). Vysokou míru podpory mají i podpora lokálních producentů (45 %), šetrná/udržitelná produkce potravin (41 %) a podpora zoologických zahrad a farmaparků (36 %).
Nejsympatičtěji se Čechům, stejně jako v předchozích letech, jeví boj proti plýtvání potravinami (zmínilo jej 62 % respondentů, z toho 22 % na prvním místě) a boj proti plastovým odpadům (mírný meziroční pokles na 53 %, z toho u 18 % první zmíněná oblast). Vysokou míru podpory mají i podpora lokálních producentů (45 %), šetrná/udržitelná produkce potravin (41 %, na Moravě dokonce 48 %) a podpora zoologických zahrad a farmaparků (36 %).
U všech výše uvedených témat je patrná vyšší podpora u žen než mužů. Muži se naopak o něco více než ženy zasazují o výstavbu šetrných budov, o snižování emisí a o zavádění ekologické přepravy (tyto činnosti jsou sympatické jedné čtvrtině české populace).
Značně negativně se Češi ovšem staví k podpoře elektromobility, jejíž podpora oproti minulým letem ještě dále poklesla a je sympatická pouze jednomu ze třinácti Čechů.