logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Síť čerpacích stanic OMV a obchodní řetězec Billa zahájily nový formát spolupráce – obchody VIVA...
  • Britská energetická společnost Shell v Číně otevřela svou největší dobíjecí stanici pro...
  • Společnost Čepro slavnostně položila základní kámen pro výstavbu šesti nadzemních...
  • Zdražování pohonných hmot v tuzemsku neskončilo, litr benzinu už stojí přes 40 korun. Natural 95...

Bez personálu a ziskově. Američtí řidiči elektromobilů nakupují v mobilním mikro obchodě

1. září 2023
Zpravodajství 0
68
Bez personálu a ziskově. Američtí řidiči elektromobilů nakupují v mobilním mikro obchodě

Americká start-up technologická společnost Juxta, patřící do skupiny Vontier, představila projekt mikro obchodu, montované přenosné jednotky bez personálu Juxta Nomad. Podle svých tvůrců jde o mikro prodejnu, kterou lze uvést do provozu v rekordně krátkém čase 12 hodin, a hodí se především do prostor, kde jsou umístěny dobíjecí stanice pro elektromobily. 

Součástí skupiny Vontier je také společnost Gilbarco Veeder-Root, dodavatel vybavení pro segment pohonných hmot a obchody se smíšeným zbožím. Om Shankar, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Juxta uvádí, že posláním společnosti je podporovat provozovatele čerpacích stanic při přechodu z tradičních uhlovodíkových čerpacích stanic na nabíjecí stanice pro elektromobily a spolupracovat se zavedenými maloobchodními značkami tak, že je nabídne zákazníkům nabíjecích míst a zvýší tak jejich zákaznickou zkušenost. Tvrdí, že model Juxta Nomad nabízí nejziskovější maloobchodní formát na čtvereční metr na světě. Koncept zatím funguje v Americe, v Evropě ho chce společnost představit v roce 2024. Mikro obchod není vhodný jen pro dobíjecí stanice elektromobilů, ale také pro festivaly, turistické atrakce, nemocniční objekty nebo univerzitní kampusy.

Juxta Nomad zamíří k nabíjecím stanicím, ale i na festivaly

Interiér modelu Juxta Nomad má pouze 24,5 m čtverečních a nabízí 500 až 600 rychloobrátkových položek s vysokou marží. Díky technologiím má provozovatel přehled o prodejnosti jednotlivých položek v reálném čase a podle společnosti Juxta tak může rychle reagovat a optimalizovat nabídku zboží, zvyšovat ziskovost a přesně cílit na zákazníky. Firma model testovala 18 měsíců, aby vychytala všechny detaily a soustředila se hlavně na požadavky zákazníků – řidičů elektromobilů. Právě na ty totiž svými mikro prodejnami míří. V závislosti na lokalitě, kde bude instalován, může nabízet rychlé občerstvení, nápoje, sladké i slané pochutiny a řadu dalších. Potřebný je zdroj elektřiny, provozovatelé ale nemusí řešit externí přívod vody, pro teplé nápoje se používají zásobníky vody v prodejně.

Introducing JUXTA Nomad – Bing video

Podle propočtů společnosti by se mohl, v závislosti na vzdálenosti, starat jeden člověk o osm až 12 Juxta nomádů denně. Přístup ale může být udělen i dodavatelům, kteří mohou do prodejny na své rozvozové cestě doručit položky, jako jsou čerstvé mléčné výrobky nebo ovoce a zelenina.

Přístup do mikro prodejny funguje bez aplikace

Přístup do mikro prodejny funguje bez aplikace na platební debetní nebo kreditní kartu, ať už fyzickou nebo uloženou např. v mobilu či chytrých hodinkách. Senzory uvnitř prodejny detekují, jakou položku si zákazník vzal a ve spolupráci s kamerovými systémy pak v cloudu vytvářejí digitální košík. Senzory se také postarají o případné problémy, například s rozbitým či rozlitým zbožím a technologie okamžitě informují provozovatele.

Nákup citlivých položek, například tabákových výrobků či alkoholu, které jsou v oddělených boxech, je v Americe řešen ověřováním řidičského průkazu. Zákazníci si své zboží mohou před tím, než opustí prodejnu, ověřit na dotykové obrazovce, pokud ale dávají přednost minimalizaci času stráveného nakupování, mohou tuto část svěřit technologiím, která nákup monitoruje a rovnou strhne danou částku z platební karty.

Automatické prodejny v hybridním režimu, ale také plně automatické bez prodavačů, na českém trhu nejsou výjimkou, stále více jich postupně otevírá Skupina Coop. První automatický obchod otevřela v březnu roku 2022 v Třeboni a od té doby otevírá další napříč celou Českou republikou. Vždy se ale jedná o kamenný, tedy pevný obchod, který není možné, jako v případě modelu Juxta Nomad, přemístit.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required