Při cestě autem se na kávu na čerpací stanici těší sedm z 10 Čechů. Čtvrtina Čechů si dává při jízdě autem alespoň jednu kávu za tři hodiny. A další třetina si dává kávu na čerpacích stanicích každých tři až pět hodin. Na kvalitě a chuti kávy na cestách záleží devíti z deseti lidem, kteří pijí kávu. Takové jsou závěry průzkumu agentury Ipsos pro společnost MOL Česká republika, na jejíchž čerpacích stanicích se káva prodá každé dvě minuty. Celkově tak MOL servíruje zákazníkům 1,15 milionů káv měsíčně.
Čerpací stanice si zákazníci často volí ne podle kvality paliva, ale podle kvality občerstvení. Z výše zmíněného průzkumu dále vyplynulo, že 87 procent Čechů staví na čerpacích stanicích, i když právě
nemusí tankovat a dvě třetiny lidí si vybírá svoji oblíbenou čerpací stanici, na které zastaví podle konceptu občerstvení. Káva je přitom symbolem výletu autem nejvíce pro ženy a pro lidi ve věku
mezi 36 a 45 let. Při cestě autem se na kávu na čerpací stanici těší 7 z 10 Čechů a jen jeden člověk z deseti se na čerpací stanici vůbec neobčerství.
Ke kávě patří hotdog a ambasador
Každé dvě vteřiny se na servisních stanicích MOL prodá jedna káva, měsíčně se tak spotřebuje 12 000 kg kávových zrn a 215 000 litrů plnotučného mléka. Češi totiž mají rádi kávové mléčné speciality. Baristická káva je dostupná na 95 stanicích, připravuje se na strojích WMF Espresso. Na 295 stanicích je dostupná káva jedním dotykem. „Poměr samoobslužné kávy a baristická kávy je 91 procent ku devíti, ale obliba baristické kávy roste,“ říká Jan Semotán, ředitel maloobchodu společnosti MOL Česká republika.
Pokud se na kávu podíváme optikou velikosti, pak zákazníci volí nejčastěji střední nebo-li M (57 %), následuje velká káva L (34 %) a zatím nejméně zákazníků dává přednost kávě velikosti S (9 %). „Oblíbené jsou ale také ochucené nápoje jako je třeba jahodový shake, kakaový nápoje, mocaccino, ochucené latte nebo studené vanilkové latte. Absolutně nejoblíbenější kombinací zákazníků je ale káva a hot dog,“ dodává Lucie Kaprová, manažerka maloobchodní nabídky MOL.
Tváří konceptu a kávy Fresh Corner je už od letošního března populární herec a teď také šerif konceptu Jiří Langmajer.
Pražírna v Maďarsku chystá kávu Fresh Corner pro celou skupinu
Vlastní pražírna kávy Roastar v Maďarsku má kapacitu 500 tun pražené kávy ročně a na profesionálních strojích IMA Petroncini praží kávová zrna pro celou skupinu MOL. Hlavní kávovou degustátorkou pro skupinu MOL je Anita Nagy-Bertók, která má více než 20 let zkušeností v oboru.
Nová směs, připravená pro Fresh Corner, je kombinací odrůd arabica a robusta. Do výběru směsi společnost MOL zapojila více než dva tisíce pravidelných zákazníků. Testování bylo na místě, protože Češi mají ohledně kávy mlsný jazýček. Na kvalitě kávy záleží 90 procentům z nich a na dvě třetiny si podle ní vybírají, na které čerpací stanici zastaví na občerstvení. Aby vyšli vstříc každému, vybrali baristé z Fresh Corneru takovou kávu, která se výborně hodí jak pro klasické espresso, tak třeba pro macchiato nebo flat white. V nabídce zároveň bude i druhá káva, směs arabicy a robusty z Jižní Ameriky, Afriky a Asie. Ta se perfektně hodí třeba pro cappuccino nebo latte. A komu tradiční káva nestačí, může si ve Fresh Corneru dopřát třeba ochucené nebo i ledové latte.
Díky vlastní pražírně kávy si MOL kontroluje celou cestu kávy od oblasti pěstování až po servis do šálku na své čerpací stanice nebo do vybraných kaváren Fresh Corner.
Nově otevřela společnost MOL koncept pop-up kavárny značky Fresh Corner v pražském obchodním domě Palladium. Přítomnost značky v hojně navštěvovaném obchodním centru tak podpoří celou kampaň na launch nové kávy. V roce 2018 otevřela společnost kavárnu Fresh Corner také na pražských Arkádách.