
Skupina Orlen Unipetrol od začátku prosince letošního roku používá ve svých marketingových a sponzoringových aktivitách pouze značku Orlen. Změna v komunikaci souvisí s pokročilou fází rebrandingu, do které se skupina pozvolna pustila už v roce 2019.
„Většina našich čerpacích stanic na zdejším trhu je již přejmenována a na konci letošního roku ponese logo orla již 357 z celkového počtu 434 stanic. Proto je logické, že se již zaměříme pouze na podporu značky Orlen,“ vysvětlil Zbigniew Leszczyński, člen představenstva skupiny Orlen Unipetrol zodpovědný za maloobchodní aktivity, a dodal: „Rebranding na českém trhu je součástí mezinárodní unifikace sítě Orlen, do které patří více než tři tisíce čerpacích stanic v sedmi evropských zemích.“
Koníka vystřídal orel
Mezinárodní skupina Orlen provozuje čerpací stanice v Polsku, Česku, Německu, Maďarsku, Litvě, na Slovensku a od příštího roku také v Rakousku. V Česku začala unifikace značky v roce 2019, kdy se na českém trhu začaly objevovat první čerpací stanice, na kterých zaujímala dominantní pozici značka Orlen. Současně došlo ke změně označení celé sítě. K červenobílému koníkovi přibyl stejně barevný orel a síť dostala kombinované označení Orlen Benzina. Pod tímto jménem se celá síť dále rozvíjela a veřejnost oslovovala nejen na čerpacích stanicích, ale také skrze silné mediální kampaně a jako partner významných kulturních, sportovních a společenských projektů. Po celou dobu se také postupně zvyšoval počet stanic, na kterých zastávalo logo Orlen dominantní pozici. Během letošního roku tento doposud postupný proces proměny značky výrazně zrychlil, mluvil o tom v rozhovoru pro Speciál Čerpačka Podzim 2023 také Vladimír Dočekal, šéf maloobchodní sítě Orlen Benzina.
„Nazrála doba k akceleraci a dokončení celého procesu. Společná značka Orlen Benzina je české veřejnosti již dostatečně známá a zákazníky akceptovaná. Zná ji devět z deseti Čechů. Vedle faktu, že již téměř 80 procent stanic v naší síti nese označení Orlen, jde o další signál, že se v následujícím období můžeme zaměřit již jen na podporu převládající značky Orlen,“ konstatuje Zbigniew Leszczyński a dodává: „Do modernizace a rozvoje celé sítě jsme v posledních letech investovali desítky miliard korun a udělali z ní lídra českého trhu, který nabízí vysoce kvalitní paliva, široký rozsah občerstvení a nejmodernější služby. Tento trend se pod novou značkou ještě zintenzívní.“
Orlen podporuje sportovní, kulturní i společenské projekty
Červenobílá síť čerpacích stanic je dlouhodobě úspěšná nejen u zákazníků, ale také v řadě soutěží, které odrážejí její pozitivní vnímání laickou i odbornou veřejností. V letech 2019, 2020 a 2022 získala titul Obchodník roku a od roku 2017 obdržela již šestkrát ocenění Nejdůvěryhodnější značka roku. Vedle neustálého rozšiřování nabídky palivových i nepalivových produktů a zvyšování kvality služeb skupina Orlen v České republice podporuje také široké portfolio sportovních, kulturních a společenských projektů a osobností, kterými jsou například Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, multižánrový festival Colours of Ostrava, Autodrom Most nebo automobilový závodník Martin Prokop. Veřejnost také zná značku Orlen jakou součást seriálu Formule 1 díky partnerství s týmem Scuderia Alpha Tauri.
Na 66 stanicích je k dispozici 267 elektro dobíjecích bodů
Síť čerpacích stanicí ORLEN v Česku nabízí pohonné hmoty Efecta s prokazatelnými čisticími účinky a prémiová paliva Verva, která vedle péče o motorovou soustavu mají maximálně vylepšeny výkonnostní parametry. Součástí nabídky je i široký sortiment doplňkového prodeje, služeb a občerstvení po značkou Stop Cafe. Zákazníci mohou také využívat tankovací karty EASY a BUSINESS a dvě mobilní aplikace – věrnostní aplikaci ORLEN a aplikaci pro péči o vůz Mycí digi linka. „Naší strategií je nabízet produkty a služby s vysokou kvalitou. Zákazníci hodnotí naši značku jako moderní, inovativní, a s širokou, kvalitní, a přitom cenově příznivou, nabídkou,“ řekl Zbigniew Leszczyński, a uzavřel: „Připravujeme se také na budoucnost. Na českém trhu máme nejširší nabídku alternativních pohonů a energií a neustále rozvíjíme. Na 66 stanicích máme již 267 elektro dobíjecích bodů a budujeme také vodíkovou infrastrukturu. První dvě vodíkové stanice fungují v Praze na Barrandově a v Litvínově.“
Síť čerpacích stanic Orlen patří do skupiny Orlen Unipetrol, která je od roku 2005 vlastněna mezinárodní skupinou Orlen. Ta provozuje více než tři tisíce čerpacích stanic v sedmi zemích – i v Polsku, Česku, Německu, Litvě, Maďarsku a na Slovensku. Nedávno oznámila záměr převzít 266 čerpacích stanic značky Turmöl v Rakousku.
87 % respondentů průzkumu veřejného mínění značku Orlen Benzina zná
V nedávném průzkumu veřejného mínění agentury IBRiS byli respondenti dotázáni, zda znají značku Orlen Benzina. Více než 87 procent z nich odpovědělo kladně. Oceňují nejen nabídku palivových i nepalivových produktů, ale také širokou podporu sportovních, kulturních a společenských akcí. Více než 63 procent všech dotázaných také vyjádřilo pozitivní pohled na aktivity mezinárodní skupiny Orlen v České republice. Značka Orlen Benzina se letos stala nejdůvěryhodnější značkou roku 2023, vystřídala na této pozici společnost Tank Ono. Uvidíme, zda příští rok prvenství obhájí pouze se značkou Orlen.