Síť čerpacích stanic Orlen v současnosti nabízí na 66 čerpačkách 267 elektro dobíjecích bodů a na dvou stanicích vodíkové plnicí stojany pro osobní automobily, autobusy i nákladní vozidla. V oblasti e-mobility zahajuje výstavbu vlastní vysokorychlostní dobíjecí infrastruktury a pokračuje v projektech tří vodíkových stanic v Praze, Brně a Ostravě. Do roku 2030 chce provozovat 1 800 vysokorychlostních dobíjecích bodů a více než dvacet vodíkových plnicích stanic.
„Letošní rok byl pro nás speciální, protože byl plný změn a důležitých milníků. Přejmenovali jsme přes tři sta čerpacích stanic, což znamená, že 80 procent sítě již provozujeme pod značkou Orlen. V naší mobilní aplikaci jsme oslavili půlmiliontého zákazníka, razantně jsme zvýšili náš tržní podíl prodaných paliv a připravili se na benzín E10, který začneme nabízet od nového roku,“ shrnul končící se rok Vladimír Dočekal, ředitel sítě čerpacích stanic Orlen.
Orlen má více než čtvrtinu tuzemského trhu
Čerpací síť zahrnuje v Česku 434 čerpacích stanic. Dle počtu čerpacích stanic, ale i dle objemu prodaných pohonných hmot, který aktuálně dosahuje úrovně 25,7 %, je jedničkou na českém trhu. „Náš tržní podíl chceme i nadále zvyšovat. Jednak nabídkou kvalitních paliv a občerstvení za příznivé ceny a jednak dalším rozšiřováním sítě skrze větší či menší akvizice. Jsme připraveni diskutovat s kýmkoliv, ale případné investice do akvizic nám musejí dávat ekonomický smysl,“ vysvětlil Vladimír Dočekal.
Od nového roku bude v portfoliu Orlenu E10
Orlen v Česku nabízí pohonné hmoty Efecta s prokazatelnými čisticími účinky a prémiová paliva Verva, která vedle péče o motorovou soustavu mají maximálně vylepšeny výkonnostní parametry. Od nového roku bude v celé síti nabízet benzín Efecta 95 s označením E10, tedy s podílem biosložky do deseti procent. „Tímto ekologickým opatřením plníme evropskou legislativu týkající se snižování emisí oxidu uhličitého. Benzín E10 je vhodný pro naprostou většinu současných vozidel. Motoristé s automobily či motocykly vyrobenými v minulém století u nás mohou bez obav čerpat prémiový benzín Verva 100,“ ujistil Vladimír Dočekal.
Současná paliva budou stále dominovat, alternativní se připravují
Orlen v Česku intenzívně buduje nabídku alternativních pohonů a energií. „I když klasická paliva budou ještě minimálně deset patnáct let převažovat, rozvíjíme také infrastrukturu pro elektromobily. Otevřeli jsme dvě vodíkové stanice v Praze a Litvínově a na 66 čerpacích stanicích již nabízíme 93 dobíjecích stanic s celkem 267 elektro dobíjecími body, což v nás obou případech dělá lídra trhu. Budování této infrastruktury vnímáme jako nezbytnou investici do udržení konkurenceschopnosti v budoucnosti,“ upřesnil Vladimír Dočekal.
Orlen vybuduje vlastní vysokorychlostní dobíjecí infrastrukturu
V rozšiřování elektromobilní infrastruktury hodlá Orlen pokračovat i v příštím roce. Kromě stávajících dobíjecích stojanů externích partnerů, chce začít budovat vlastní vysokorychlostní dobíjecí infrastrukturu. „Do roku 2030 chceme instalovat 900 vysokorychlostních dobíjecích stanic s 1 800 vysokorychlostními dobíjecími body. Pracujeme rovněž na dalších projektech vodíkových plnících stanic, kterých bychom do roku 2030 chtěli mít více než 20. Pustíme se také do modernizace našeho občerstvovacího konceptu Stop Cafe, který stále snese ty nejvyšší nároky, ale čas letí a my cítíme, že je potřeba přijít s inovacemi,“ doplnil Vladimír Dočekal.