logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Pro mladé Čechy ve věku 18–24 let už auto není jen dopravním prostředkem – je to vstupenka ke...
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti Shell jezdí až 28 procent českých řidičů autem nejčastěji...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol, jediný zpracovatel ropy a výrobce pohonných...
  • K 31. květnu 2025 jezdilo po českých silnicích již přes 44 500 osobních bateriových...

Orlen Unipetrol testuje s městy zimní provoz vodíkového autobusu

2. února 2024
Zpravodajství 0
203
Orlen Unipetrol testuje s městy zimní provoz vodíkového autobusu

 

Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol pokračuje ve spolupráci s městy Most a Litvínov v další fázi pilotního provozu vodíkového autobusu.

Přečtěte si také
Gebrüder Weiss sází v nákladní dopravě na vodíkový pohon

„Po úspěšném pilotním provozu a letním testování vodíkového autobusu pro Mostecko přecházíme do další fáze pilotního provozu,“ uvádí Daniel Dunovský, ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova, a dodává: „Vodíkový autobus bude opětovně zařazen do provozu na vybraných linkách ve městech Most a Litvínov od pondělí 5. února do neděle 11. února. Očekáváme, že úspěchy dosažené v letním období se zopakují i během zimních testů. Po jejich dokončení vydáme doporučení ohledně možného zařazení těchto autobusů do našeho vozového parku.“

Vodík jako klíčový nástroj pro dekarbonizaci

Města Most a Litvínov spolu se společností Orlen Unipetrol a dalšími subjekty jsou aktivní součástí vodíkové platformy v Ústeckém kraji. Obě města patří mezi průkopníky vodíkové mobility v hromadné dopravě. „Vodík považujeme za jeden z klíčových nástrojů k dosažení našich dekarbonizačních cílů. Orlen Unipetrol nám zprovozněním vodíkové stanice poskytl ideální příležitost pro rozšiřování čisté, bezemisní mobility v našem regionu,“ uvedl Marek Hrvol, primátor statutárního města Most.

Přečtěte si také
Orlen Unipetrol otevřel druhou vodíkovou plnicí stanici v Litvínově

„Pro naše město představuje tato příležitost vítaný krok vpřed na cestě k rozvoji nízkoemisní a bezemisní mobility ve veřejné dopravě,“ doplnila Kamila Bláhová, starostka města Litvínov, a dodala: „Testování vodíkového autobusu probíhá ve dvou fázích. Po úspěšném letním testování realizujeme zkušební provoz teď v zimních měsících.“

Vodík je vhodný pro provoz na silnici i železnici

V testovacím provozu vodíkového autobusu obě města úzce spolupracují se skupinou Orlen Unipetrol, která vodíkový autobus zprostředkovala pro tento pilotní projekt a poskytla mu finanční podporu. „Snažíme se zodpovědně přispívat k rozvoji technologie, která zcela určitě zaujme důležitou pozici v energetickém mixu pro dosažení cílů čisté mobility a dekarbonizace, které jsou součástí bezemisního rozvoje Evropské unie i České republiky,“ vysvětlil Tomáš Herink, člen představenstva společnosti Orlen Unipetrol, a dodal: „Vodíková technologie je ideálním doplněním bateriové elektromobility pro podporu rozvoje nízko emisní a bezemisní osobní, hromadné i nákladní dopravy jak na silnici, tak na železnici.“

Orlen Unipetrol otevřel v červnu roku 2023 druhou vodíkovou plnící stanici v Litvínově, ta první se nachází na pražském Barandově. Vodíkovou plnicí stanici otevřela loni v červnu také společnost Čepro nedaleko Prahy.

 

Plně klimatizovaný autobus má dojezd až 450 km

Nízkopodlažní elektrický autobus s vodíkovými palivovými články vyvinula slovenská společnost Mobility&Innovation Production. Má celkovou délku 7 982 mm, šířku 2 550 mm a výšku 2 940 mm. Jeho maximální kapacita je až 68 cestujících, z toho 20 míst je k sezení. Plně klimatizovaný autobus ujede na vodík až 350 km  a dalších 100 km na baterii. O pohon autobusu se stará elektromotor Siemens Elfa s celkovým výkonem 125 kW a točivým momentem 1 019 Nm. Elektromotor je napájen dvojicí akumulátorů s celkovou kapacitou 70 kWh. Celková kapacita čtyř vodíkových nádrží je 10,5 kg a jejich doplnění trvá 10 minut.

Související články:

Gebrüder Weiss sází v nákladní dopravě na vodíkový pohon Orlen Unipetrol otevřel druhou vodíkovou plnicí stanici v Litvínově Vodíkový autobus na Mostecku čekají testy na mráz

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required