Věrnostní program MOL Move, který společnost MOL Česká republika představila loni v dubnu, už přilákal půl milionu zákazníků.
Na profesní síti LinkedIn o tom informoval Jan Semotán, head of retail společnosti MOL Česká republika. Nejvíce podle něj zákazníci oceňují nabídky na míru, slevu na palivo, a to i na to prémiové, kávu a samozřejmě hot dogy se slevou či dokonce zdarma v rámci speciálních nabídek.
Tím ale výčet nabídek nekončí. V polovině května přidala společnost do mobilní aplikace další funkcionalitu. Zákazníci teď mohou sbírat odznaky za svou aktivitu a stát se třeba „kávovým šampiónem“ a vychutnat si pět káv zdarma.
Dvě otázky pro Jana Semotána, head of retail, MOL Česká republika
Honzo, co je v novém věrnostním programu pro zákazníky tím hlavním tahounem?
„Aplikace je pro zákazníka zajímavější, protože přidáváme herní prvek a zároveň odměny ve formě bodů a produktů zdarma či se slevou. Odměňujeme aktivitu, např. koupi kávy, stejným produktem, který je tudíž naprosto relevantní. A z pohledu firmy to má také svůj smysl, zákazníci se do aplikace vracejí, mají důvod zvyšovat svou frekvenci návštěv na našich stanicích. Zároveň jsou odznaky podmíněny udělením souhlasu s personalizovanými nabídkami, a proto je to ideální nástroj na jejich sběr. Zatím jsme za tu chvíli udělili 25 000 odznaků.“
Co se pod těmi personalizovanými nabídkami skrývá? Využíváte pro ně umělou inteligenci? A jaký typ zákazníků na takové nabídky nejlépe reaguje?
„Personalizované nabídky fungují na bázi AI a jsou zaměřené na navýšení nákupního košíku, frekvence nákupů anebo retenci. Zákaznický segment, který nejlépe reaguje na nabídky, jsou u nás konkrétně lidé, kteří v časovém úseku šesti měsíců nenakoupili hot dog nebo kávu. Jedná se o nabídky zaměřené na navýšení košíku. Tito zákazníci obdrží voucher na kávu nebo hot dog se slevou. Pokud bychom hovořili o úspěšnosti nabídek z pohledu jejich procentuálního využití, tak nejlépe funguje cesta na navýšení frekvence kávy. Tedy když u nás zákazníci kávu nakupují a my je podporujeme v tom, aby nakupovali ještě častěji tím, že jim posíláme voucher se slevou právě na kávu.“